
George Russell leder sin lagkamrat Andrea Kimi **antonelli ** i Formel 1 poäng stående, kvalificerade resultat, och han är den enda Mercedes-föraren att ta en tävlingsvinst hittills denna säsong. Men Brit säger att dessa stater inte målar hela bilden av Antonelli start i F1. Den italienska rookie fyllde klyftan kvar av Ferrari-bound Lewis Hamilton på Mercedes i år efter en stark juniorkarriär såg honom triumf i italienska F4 och Formel Regional, och plocka upp F2-loppet vinner i sin första säsong, med hoppade F3 helt.
Men hans F1 start har inte varit så smidig. Trots att han tog sitt första podium i Kanada och plockade upp starka punkter i öppningsrundorna har *antonelli kämpat för att göra topp 10 i de senaste tävlingarna och har blivit utklassad av sin mer erfarna lagkamrat. Men Russell säger att de italienska resultaten inte exakt illustrerar Antonellis framsteg i F1.
Medan ungdomens kvalificerade och ** ras* resultat har fallit under förväntningarna, Russell hävdar att han fortfarande förbättras med varje passerande ras. – Faktum är att hans taktdelta, för mig, inte är annorlunda, tror jag, säger Russell. I Kanada var jag på pol och han kvalificerade sig fjärde, men han var sjätte tiondelar bakom mig.
I Belgien var han ute i Q1 och jag gjorde det till Q3 - men han var bara tre tiondedelar* av mig. Så folk tittar på det underliggande resultatet, men sanningen är att han fortfarande gör framsteg, även om vi som lag har gått bakåt. Plötsligt är du nu i kampen där en tiondel kan vara sex eller sju nätfläckar.
Före, för de positioner vi kämpade för, är en tionde en position. Andrea *kimi Antonelli, Mercedes Andrea Kimi Antonelli, MercedesAntonellis kamp för att fånga Russell har kommit medan Mercedes står inför problem med sin W16, som har visat sig vara en handfull på vissa kretsar. I ett försök att rätta till hanteringsfrågor som påverkade W16:s prestanda rullade Mercedes ut ett nytt suspensionspaket för de europeiska raserna.
**************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Men resultatet var inte riktigt som *team förutspådde. “Upgrades är här för att få framträdande”, sa Mercedes chef Toto Wolff efter att laget avslutat tredje tionde i den ungerska Grand Prix. Det finns många simuleringar
- analys som går in i att sätta delar i bilen, De är bara helt fel.
“Läs också: Toto Wolff spelar oro över Kimi * **antonelli * s prestanda på Mercedes Mercedes: Kimi Antonelli F1 kämpar ett “teknikproblem? Men fix list ?quite liten? Lewis Hamilton steg in med stöd för att kämpa Kimi Antonelli: “Kan alltid luta på mig” Teamet insåg att dess uppdateringar var fel efter att ha kört de nya komponenterna på fyra grands prix, inklusive i Kanada, och Silverpilarna truppen beslutade snart att ta den nya suspensionen av bilen.
- Ändra delar och tweaking bilveckan, veckovis på detta sätt påverkade Antonellis integration i F1. “Eftersom vi flyttade till den suspensionen, bortsett från Kanada, har jag kämpat för att köra bilen och få förtroendet”, säger Antonelli inför det ungerska Grand Prix.
Jag anpassade inte heller det bästa eftersom jag alltid försökte hålla min stil och köra bilen som jag ville, men det fungerade inte riktigt. “Russell erkände att *team hade lidit av en “körning av dålig form” över raserna som leder fram till F1: s sommaruppehåll, men sa att han hoppades på en vändning i förmögenheter nu när hans lag är tillbaka på rätt väg. “Jag hoppas att vi kan få tillbaka det på rätt spår”, tillade Russell, innan han förklarade hur Antonellis ankomst hade påverkat laget som helhet.
Det finns alltid fördelar och nackdelar med varje ** förändring* som du gör i någon organisation. Men jag tror att förändringen var med Lewis. Det är bra för honom.
Det är verkligen bra ** för oss som lag. En nystart. Ibland måste du bryta den formen för att hitta dig själv tillbaka på rätt spår.
*”Att läsa fler artiklar besöker vår hemsida.