Audi boss Mattia Binotto tror att Formel 1-teamet kan kalibrera sina simuleringsverktyg och utveckla sin bil snabbast kommer att njuta av den största framgången i det första **-året av 2026-reglerna översyn F1 förbereder sig för en ny era från nästa år, med både kraftenheten och chassireglerna som förändras drastiskt i vinter **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** På motorsidan kommer det att bli mer betoning på elektrisk energi, med en nära 50-50-split med den inre förbränningsmotorn, medan chassi lättare och mindre bilar med aktiv aero kommer att införas i ett försök att förbättra racing.
- Tala på audi lanseringsevenemang i München förra veckan, där den tyska tillverkaren presenterade sin visuella identitet som den formellt tar över Sauber truppen, CTO COO Binotto uppgav laget med den snabbaste bilen vid första omgången inte nödvändigtvis vara bäst under hela säsongen. Jag tror inte att vi kan döma vem som ska bli det bästa laget i början av nästa säsong? Binotto sa. ?? Det är mer hur laget kommer att kunna reagera senare. För vad som helst blir konkurrensnivån
- nivån av prestanda för varje lag, för mig, det bästa laget kommer att vara de som kan reagera snabbt.
- utvecklas snabbt? Jonathan Wheatley, Audi Team Principal, Mattia Binotto Head of Audi F1 Project, Gernot Dollner, Audi CEO, Massimo Frascella Audi Chief Creative Officer, Nico Hulkenberg Gabriel BortoletoJonathan Wheatley, Audi Team Principal, Mattia Binotto chef för Audi F1 Project, Gernot Dollner, Audi VD, Massimo Frascella Audi Chief Creative Officer, Nico Hulkenberg Gabriel BortoletoBinotto underströk att utveckling - i samband med att simuleringsverktygen är korrekt - kommer att vara avgörande för att säkerställa att uppgraderingar levererar de förväntade vinsterna i den verkliga världen, efter att ha sett ett antal lag falla i foul av det virtuella
- verkliga data som inte ansluter i den nuvarande F1-reglerna. Det kommer att bli en betydande förändring också på aeron
- på fordonssidan,? Den tidigare Ferrari laget huvudman förklarade. ?? Så det kombinerar två effekter, både kraftenheten
- chassi Aero.? Vi tror att parametrarna, eller de variabler som tidigare var viktiga för prestanda, kan vara annorlunda i morgon.
. Så, vi tror att med de nya ** regleringar *, vad räknas innan att gå snabbt kan vara annorlunda. Så det betyder också att alla verktyg som var tillbaka i fabriken, de simuleringar som var finjusterade för nuvarande regler, måste helt granskas för nästa, eftersom det inte är samma parametrar som kommer att ha samma nivå av betydelse. Jag tror att förändring är något som vi inte är vana vid. Och det kan vara att i början av nästa säsong skulle några av lagen ha gjort det ordentligt, vissa andra inte, eftersom verktygen ännu inte är ordentligt inställda. Varför F1 lag rusar för att slutföra sina 2026 bilar? Mycket tidigare? än vanligt & Nbsp; För att läsa fler artiklar besök vår hemsida.