
Charles ** Leclerc**** s Formel 1 sprintlopp under den belgiska Grand Prix helgen följde ett deprimerande välbekant mönster för Ferrari denna säsong: heroik på första varvet, följt av en långsam deflation av lagets hopp som SF-25 gled bakåt. Från fjärde på nätet gled Leclerc McLaren? Lando Norris upp Kemmel Straight på öppnings varv och gick runt utsidan till Les Combes för att annektera tredje plats. Men medan Norris lagkamrat Oscar Piastri inte kunde komma tillräckligt nära Max Verstappen? Red Bull att återta ledningen han förlorade vid första hörnet, Norris hade tillräcklig takt i hand över Ferrari att passera Leclerc på Les Combes på varv fyra.
Därefter föll Leclerc tillbaka för att korsa mållinjen över 10-talet i efterskott av vinnaren. Det finns lite lärande att ta bort från en ras ** som * detta? Leclerc berättar för Sky Sports F1 efteråt. ?? Men det känns inte som vi? långt bort från bilens maximala potential. Jag känner mig inte som vi? re out of place med set-up eller något liknande. Jag tror inte att det finns något i bilen som får oss att hoppas att vi kan slåss med Red Bull eller McLaren. Ferrari har fasat i ett stort uppgraderingspaket över båda sina bilar i de senaste raserna, som börjar med en helt ny undervåning i Österrike och kulminerar med ny bakre suspension geometri i Spa, tillsammans med en kretsspecifik lågdrag bakflygel.
Undergolvrevideringarna var betydande och sträckte sig från de synliga “staket”? på framsidan, genom nya profiler för ?tunnels? själva och utgången till diffusorn, och nya detaljer runt golvkanterna före den bakre **leclerc **, FerrariCharles Leclerc, Ferrari medan förarna har varit mycket positiva om uppgraderingarna, har nettoresultatet när det gäller konkurrenskraft varit subtilt i bästa fall. Efter att ha eliminerats från SQ1 med en dyr snurr steg Lewis Hamilton från 18: e på Spa sprintnätet till 15: e, en av de få drivrutinerna för att uppnå någon övertakning i vad som var en drearly processional race. Men han verkade något förvirrad efteråt. Det positiva är att jag inte snurrade? Hamilton berättade för Sky Sports F1. Och jag gick framåt, men det var en riktigt tuff ras.
. **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Vi kunde inte gå vidare i DRS-tåget som var olyckligt - men jag har definitivt lärt mig mycket om de uppgraderingar som vi har. Jag var bara reflekterande, en del av uppgraderingen Charles har haft sedan Montreal - och du såg kraschen att han hade det liknar något som jag hade igår. Läs även: F1 Belgien GP: Max Verstappen stänger av Oscar Piastri och Lando Norris för sprint race win Varför det finns ett downforce dilemma ställt av F1 Belgian GP: s förväntade regn Leclerc faktiskt har en bakaxel låsning i första praxis för den kanadensiska GP, spinning honom i väggen på Turn 3 tillräckligt hårt för att kräva ett nytt chassi Men Ferrari förklarade inte några uppgraderingar den helgen **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Det här är inte att säga att det inte fanns några nya komponenter, eftersom det inte finns något krav på att förklara förändringar om de inte innebär en förändring av ytprofiler.
Men det ** kunde lika gärna ** vara att Hamilton har fått sin tidslinje muddled med tanke på blizzard av dokumentation han har skjutit av till senior personal nyligen.com artiklar besöker vår hemsida.