
Det skulle vara en sträcka att kalla detta en fullt förtjänt seger, men tur var förmodligen inte den enda faktorn på spel. Lando ****** tog varje tillfälle loppet presenterade och omvandlade en alternativ strategi till en annan win - vilket är en sällsynthet i F1 dessa dagar. Sport är inte alltid rättvist, och det finns sannolikt andra förare som presterade bättre i Budapest än Norris.
oscar Piastri var snabbare än hans lagkamrat i att kvalificera sig och undvek misstag på varv 1 & nbsp; - till skillnad från Lando & nbsp; - men det satte honom på en strategi som i slutändan inte var bäst. Norris var för sin del inte perfekt för att kvalificera sig och förlorade ett par positioner i början, men han utmärkte sig när möjligheten uppstod. Det kanske inte har varit den mest lysande av hans segrar, men det är bara hur det går ibland. Oleg KarpovRead F1 ungerska Lando Norris vinner över Oscar Piastri när Charles Leclerc kollapsar Ferrari dömdes från början Det fanns en spektakulär härdsmälta på lagradio som polesitter Charles Leclerc frustration med en oidentifierad bilfråga blev fullt blåst raseri under loppet av 70-lap race.
Oavsett frågan verkar det ha förlorat ** LECERC * någon sken av konkurrenskraft under andra halvan av loppet. Men mot en tvåstyrd McLaren-offensiv skulle det alltid vara svårt för Ferrari att vinna denna tävling. Leclerc lyckades förhindra ett underkuvat försök från Piastri, men roligt nog Piastri aggressiva beslut att vinna loppet faktiskt förde en-stopping Norris tillbaka i strid för att komma före dem Leclerc, FerrariCharles Leclerc, FerrariComing hotades av George Russell att förlora ett podium förmodligen inte ens ansågs av Ferrari, men så det var ett annat slag.
Monegasque upprepade drag under bromsning för att försvara mot Mercedes såg ut som ett utlopp för sin frustration. Den andra sidan av garaget steg ner i kris efter Lewis **hamilton **’s dåliga kvalificerande ansträngning lämnade honom ringa sig “oanvändbar” och föreslår att Ferrari bör ändra förare. Det fanns lite Hamilton kunde göra på söndag från 12: e på nätet, men att bli mobbad av vägen av Max Verstappen nästan sammanfattas hans race helg.
För sju-timmars världsmästare kunde inte sommaruppehållet komma snart nog. Filip CleerenRed *bull problem är ännu större än vi trodde Innan den ungerska Grand Prix, Max Verstappen sätta stopp för spekulationen, bekräftar att han kommer att stanna kvar med Red Bull Racing 2026. Denna klarhet är utan tvekan välkomna för laget och ny chef Laurent Mekies, men resten av tävlingshelgen fungerade som en brutal reality check för Red Bull. Medan Andrea Stella fortfarande vägrade att styra Verstappen ur titelkampen på fredag, verkar holländarens egna ord mycket mer exakt.
. På lördagen berättade Verstappen för nederländska medier att Red ** kommer inte att vinna en annan ras under normala förhållanden för resten av säsongen 2025 - och det scenariot verkar nu mycket troligt. Hungaroring var inte ett idealiskt spår för Red Bull förra året heller, men i helgen har varit mycket värre än laget förväntat - inklusive Helmut Marko och teknisk chef Pierre Wache. De avslutande positionerna av nionde och 18: e, som till och med föll bakom systerlaget och en Sauber, visar starkt hur det gäller den nuvarande situationen är.
. **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Och hur smärtsam Red Bulls nya verklighet har blivit. Ronald VordingGabriel ** bortoleto ** levererar sin starkaste F1-helg ännuJa, Nico Hulkenberg levererade ett briljant podium för Sauber på Silverstone ett par raser sedan, men det? Gabriel Bortoleto som verkligen har lyst nyligen, konsekvent extraherar verklig takt från Bortoleto, SauberGabriel Bortoleto, SauberThe brasilianska behövde några grands prix för att hitta sin fot i Formel 1 i början av 2025-säsongen, men har varit i stark form sedan han gjorde sina första poäng i Österrike. I Ungern nådde Bortoleto Q3 på lördag för fjärde gången under de senaste fem kvalificerade sessionerna (inklusive sprint shootout i Spa), vilket tjänar en karriärbäst sjunde plats på nätet. **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Han konverterade det till en annan imponerande raceprestanda, som höll Max Verstappen i början och till och med kämpade med Fernando Alonso ibland, på väg till en utmärkt sjätteplats finish - hans bästa resultat hittills och hans tredje poäng-scoring finish i de senaste fyra tävlingarna.
Bortoletos form hjälpte till att förlänga Saubers strejk till sex på varandra följande raser i ** punkter*, vilket understryker både hans stadiga framsteg och lagets växande konsistens. Federico Faturos Sista eller mittfältsledare: Var är Aston Martin? Efter att ha varit det enda laget att inte göra poäng i Belgien och kvalificera sig på baksidan av rutnätet i Spa, studsade Aston Martin tillbaka i Ungern för att ockupera den tredje raden och avsluta med båda bilarna i poängen. Hur är det möjligt för laget att vända saker på bara sju dagar? ****** satte nyckeln efter att ha kvalificerat sig på lördag: istället för att bara optimera bilen bör laget fokusera på att förstå grundorsaken till förändringen i prestanda. Naturligtvis är AMR25 väl lämpad för vissa spårlayouter, och Stroll nämnde också temperaturen som en faktor i prestandaskiftet. Men det är klart att kombinationen av golvet som introducerades på Imola och Spa-vingen har skapat vad Alonso beskrev som en “söt plats”. Medan laget redan ser fram emot 2026, kan det bara hoppas att denna inställning kommer att fortsätta att ge resultat för resten av 2025-säsongen, särskilt på spår som Hungaroring * Max Verstappen, Red Bull **racing **, Fernando Alonso, Aston Martin Racing, Gabriel Bortoleto, SauberMax Verstappen, Red Bull Racing, Fernando Alonso, Aston Martin Racing, Gabriel Bortoleto, SauberAs F1 går in i sommaruppe, kommer det att vara i spännande att se till att se till att Jose Carlos de Celis. Traditionell kostym i Paddock före F1 Grand Prix i Ungern. Axl Rose besöker Aston Martin F1 **team ** garage. Flavio Briatore, Executive Advisor alpine F1 och Ayao Komatsu, Team Principal of Haas F1 på nätet..com artiklar besöker vår hemsida.