F1 The Movie: Hur Joseph Kosinski använde...

F1 The Movie: Hur Joseph Kosinski använde...

Publikerna kastades in i den spännande världen av racing när F1 The Movie landade i teatrar tidigare i år. Nu är den film , regisserad av Joseph Kosinski och starring Brad Pitt, Damson Idris, Javier Bardem och Kerry Condon, tillgänglig för att strömma hemma på Apple TV+. Berömd förare Lewis Hamilton, som också är en producent på filmen, gav F1 sin tätning av godkännande, kallar det “den mest autentiska racingfilmen du någonsin kommer att uppleva.”

Och med det kom uppslukande och tekniskt imponerande filmskapande från kosinski , uppnå racing skott som vi aldrig har sett förut, vilket resulterar i en film som gör att du känner att du är rätt på banan. När Kosinski verkligen lutade sig in i praktiska skott för filmen, betonade han att “ingenting ersätter en kameraupplevelse. “Vi kan känna det i vår tarm när något skjuts för verkligt, jämfört med skapat i datorn, eller skapat med AI”, säger Kosinski.

Det är något som, till och med går tillbaka till Tron: Legacy, min första film, en otrolig mängd av den filmen sköts praktiskt taget. De var mestadels riktiga uppsättningar och riktiga kostymer, och vi byggde så mycket som möjligt, även för den filmen som ägde rum i den digitala världen. Top Gun: Maverick, vi sköt i riktiga F/A-18 jets med skådespelare i baksätet. “Det är något vi skjutit ännu längre här med F1.

Detta är det enda sättet jag är intresserad av göra filmer, är att skjuta dem i kameran så här, och det är något jag kommer att fortsätta att driva för. Självklart är CGI och AI fantastiska verktyg som vi kan använda, men jag tror att du alltid behöver börja med riktig fotografering. Publiken kommer att uppskatta det.

Det resonerar mer emotionellt. Dessutom har kosinski inte bara begått autentiska och spännande racingscener, utan bland de tekniska utmaningarna gav regissören Formel En fans något de älskar att titta på varje säsong av sporten: upplever personligheter i varje racebana. “Det är en global sport, och varje spår har sin egen atmosfär, oavsett om det är öppningsceremonier, eller musiken eller inställningen, är de alla så olika”, säger Kosinski.

Så jag ville definitivt fånga så mycket av det som jag kunde. “Vi reste runt världen med sporten skytte på alla dessa riktiga spår. De hade alla sina egna unika väder och utmaningar, Vegas var förmodligen den mest utmanande av dem alla, men det var viktigt för mig. Vi försöker reflektera det i musiken också genom att få artister från hela världen att göra soundtracket.

Alla frågar mig om jag har ett favoritspår. Jag tror att Spa verkligen är vackert ute i den belgiska skogen. Vegas var väldigt utmanande.

Abu Dhabi, naturligtvis, det är där säsongen slutar, var den mest minnesvärda. Det ser ut som inget annat. “Direktor och producent Joseph Kosinski i uppsättningen av Apple Original Films “F1 The Movie”, som nu strömmar på Apple TV.

. “Du måste kunna få en nivå av flykt och spektakel” I kosinskis filmskapande är de tekniska elementen spännande och något han konsekvent driver gränser med vad som är möjligt på skärmen. Men han har också insett att utan en kraftfull historia och en känslomässig koppling som publiken har med karaktärer, kommer de inte att engagera sig i filmen. Och medan F1 nu är tillgänglig för att strömma, tänker Kosinski alltid på vad som gör att någon faktiskt lämnar sitt hem och går till en biograf.

“Jerry Bruckheimer säger alltid, “Om det inte är på sidan , är det inte på scenen.” Så du behöver den historien för att arbeta i skriptformat, säger Kosinski. “Det måste ta dig på sidan.

Och en bra regel Jag har lärt mig är, om jag sätter mig ner för att läsa ett manus för första gången och jag gör det hela vägen till slutet utan att stanna, det är en bra start. “Du måste ha känslorna och karaktären och resan på sidan, och sedan som regissör, översätta det till en historia för skärmen, måste du kunna ta en nivå av flykt och spektakel till det som får människor ur sina hem, till teatern. För det är svårare än någonsin nu. Vi har så många möjligheter till underhållning, antingen i handflatan eller i vårt vardagsrum.

För att komma ut och gå till en teater, behöver du att ha något riktigt, riktigt speciellt, och det är vad jag alltid tänker på. Och med min besättning, letar efter sätt att visa en publik något de inte har sett förut. Så du behöver en bra historia, och sedan behöver du en värld som kräver att ses på den största skärmen.

Och när du kan föra dessa två saker tillsammans, har du ett skott på att göra något speciellt. “Javier Bardem som Ruben Cervantes och brad Pitt som Sonny Hayes i Apple Original Films” “F1 The Movie”, nu streaming på Apple Pitt är en “gammalskola filmstjärna"Speaking om att arbeta med Brad Pitt, Kosinski delade att F1 var en berättelse som skådespelaren verkligen kopplade till och kände passionerat om att skapa. ”Brad är någon jag alltid har beundrat och alltid velat jobba med.

Vi kom nära ett par gånger under åren, men det här är den första filmen som vi faktiskt fick en chans att slutföra tillsammans, säger Kosinski. Han är typ av en old-school filmstjärna. Han var intresserad av att spela en karaktär som inte nödvändigtvis förändrar när vi går igenom den här historien, men förändrar människorna omkring honom.

Och jag tror att det är lite mer av en 70-talet stil karaktär. Paul Newman, Robert Redford typ av stilkaraktär. “Brad är en otrolig skådespelare, men han är också en bra producent.

Vet allt om filmskapandeprocessen. Hade verkligen otroliga instinkter för vem den här karaktären var, och jag tror att han identifierade sig med Sonny också, på en personlig nivå, och jag tror att det kommer över i prestationen. Han älskade verkligen att spela denna karaktär.

. Han var ledsen på skjutdagen sist när han var tvungen att ta sig ur bilen för sista gången. Så jag tror att han saknar körning och skulle älska att komma tillbaka i sätet, om vi kan komma med en historia värdig det. Med F1 nominerad till två Golden Globes och har fått sju Critics Choice Awards-nomineringar, betonade Kosinski att medan han inte gör filmer för att vinna utmärkelser, känns det att “gratifiera” att hela lagets arbete bakom filmen erkänns.

“F1 The movie”: Hur Joseph Kosinski använde riktiga bilar, riktiga spår och Brad Pitts “gammalskola filmstjärna” charm Audiences kastades in i den spännande världen av racing när F1 The Movie landade i teatrar tidigare i år. Nu är filmen, regisserad av Joseph Kosinski och med Brad Pitt, Damson Idris, Javier Bardem och Kerry Condon, tillgänglig för att strömma hemma på Apple TV+. Den berömda föraren Lewis Hamilton, som också är en producent på filmen, gav F1 sin godkännandeförsegling och kallade den “den mest autentiska racingfilmen du någonsin kommer att uppleva.”

Och med det kom uppslukande och tekniskt imponerande filmskapande från kosinski , uppnå racing skott som vi aldrig har sett förut, vilket resulterar i en film som gör att du känner att du är rätt på banan. När Kosinski verkligen lutade sig in i praktiska skott för filmen, betonade han att “ingenting ersätter en kameraupplevelse. “Vi kan känna det i vår tarm när något skjuts för verkligt, jämfört med skapat i datorn, eller skapat med AI”, säger Kosinski.

. Det är något som, till och med går tillbaka till Tron: Legacy, min första film, en otrolig mängd av den filmen sköts praktiskt taget. De var mestadels riktiga uppsättningar och riktiga kostymer, och vi byggde så mycket som möjligt, även för den filmen som ägde rum i den digitala världen. Top Gun: Maverick, vi sköt i riktiga F/A-18 jets med skådespelare i baksätet. “Det är något vi skjutit ännu längre här med F1.

Detta är det enda sättet jag är intresserad av göra filmer, är att skjuta dem i kameran så här, och det är något jag kommer att fortsätta att driva för. Självklart är CGI och AI fantastiska verktyg som vi kan använda, men jag tror att du alltid behöver börja med riktig fotografering. Publiken kommer att uppskatta det.

Det resonerar mer emotionellt. Dessutom har kosinski inte bara begått autentiska och spännande racingscener, utan bland de tekniska utmaningarna gav regissören Formel En fans något de älskar att titta på varje säsong av sporten: upplever personligheter i varje racebana. “Det är en global sport, och varje spår har sin egen atmosfär, oavsett om det är öppningsceremonier, eller musiken eller inställningen, är de alla så olika”, säger Kosinski.

Så jag ville definitivt fånga så mycket av det som jag kunde. “Vi reste runt världen med sporten skytte på alla dessa riktiga spår. De hade alla sina egna unika väder och utmaningar, Vegas var förmodligen den mest utmanande av dem alla, men det var viktigt för mig. Vi försöker reflektera det i musiken också genom att få artister från hela världen att göra soundtracket.

Alla frågar mig om jag har ett favoritspår. Jag tror att Spa verkligen är vackert ute i den belgiska skogen. Vegas var väldigt utmanande.

Abu Dhabi, naturligtvis, det är där säsongen slutar, var den mest minnesvärda. Det ser ut som inget annat. “Direktor och producent Joseph Kosinski i uppsättningen av Apple Original Films “F1 The Movie”, som nu strömmar på Apple TV.

“Du måste kunna få en nivå av flykt och spektakel” I kosinskis filmskapande är de tekniska elementen spännande och något han konsekvent driver gränser med vad som är möjligt på skärmen. Men han har också insett att utan en kraftfull historia och en känslomässig koppling som publiken har med karaktärer, kommer de inte att engagera sig i filmen. Och medan F1 nu är tillgänglig för att strömma, tänker Kosinski alltid på vad som gör att någon faktiskt lämnar sitt hem och går till en biograf.

“Jerry Bruckheimer säger alltid, “Om det inte är på sidan , är det inte på scenen.” Så du behöver den historien för att arbeta i skriptformat, säger Kosinski. “Det måste ta dig på sidan.

Och en bra regel Jag har lärt mig är, om jag sätter mig ner för att läsa ett manus för första gången och jag gör det hela vägen till slutet utan att stanna, det är en bra start. “Du måste ha känslorna och karaktären och resan på sidan, och sedan som regissör, översätta det till en historia för skärmen, måste du kunna ta en nivå av flykt och spektakel till det som får människor ur sina hem, till teatern. För det är svårare än någonsin nu. Vi har så många möjligheter till underhållning, antingen i handflatan eller i vårt vardagsrum.

För att komma ut och gå till en teater, behöver du att ha något riktigt, riktigt speciellt, och det är vad jag alltid tänker på. Och med min besättning, letar efter sätt att visa en publik något de inte har sett förut. Så du behöver en bra historia, och sedan behöver du en värld som kräver att ses på den största skärmen.

Och när du kan föra dessa två saker tillsammans, har du ett skott på att göra något speciellt. “Javier Bardem som Ruben Cervantes och brad Pitt som Sonny Hayes i Apple Original Films” “F1 The Movie”, nu streaming på Apple Pitt är en “gammalskola filmstjärna"Speaking om att arbeta med Brad Pitt, Kosinski delade att F1 var en berättelse som skådespelaren verkligen kopplade till och kände passionerat om att skapa. ”Brad är någon jag alltid har beundrat och alltid velat jobba med.

Vi kom nära ett par gånger under åren, men det här är den första filmen som vi faktiskt fick en chans att slutföra tillsammans, säger Kosinski. Han är typ av en old-school filmstjärna. Han var intresserad av att spela en karaktär som inte nödvändigtvis förändrar när vi går igenom den här historien, men förändrar människorna omkring honom.

Och jag tror att det är lite mer av en 70-talet stil karaktär. Paul Newman, Robert Redford typ av stilkaraktär. “Brad är en otrolig skådespelare, men han är också en bra producent.

Vet allt om filmskapandeprocessen. Hade verkligen otroliga instinkter för vem den här karaktären var, och jag tror att han identifierade sig med Sonny också, på en personlig nivå, och jag tror att det kommer över i prestationen. Han älskade verkligen att spela denna karaktär.

Han var ledsen på skjutdagen sist när han var tvungen att ta sig ur bilen för sista gången. Så jag tror att han saknar körning och skulle älska att komma tillbaka i sätet, om vi kan komma med en historia värdig det. Med F1 nominerad till två Golden Globes och har fått sju Critics Choice Awards-nomineringar, betonade Kosinski att medan han inte gör filmer för att vinna utmärkelser, känns det att “gratifiera” att hela lagets arbete bakom filmen erkänns.

“F1 The movie”: Hur Joseph Kosinski använde riktiga bilar, riktiga spår och Brad Pitts “gammalskola filmstjärna” charm Audiences kastades in i den spännande världen av racing när F1 The Movie landade i teatrar tidigare i år. Nu är filmen, regisserad av Joseph Kosinski och med Brad Pitt, Damson Idris, Javier Bardem och Kerry Condon, tillgänglig för att strömma hemma på Apple TV+. Berömd förare Lewis Hamilton, som också är en producent på filmen, gav F1 sin tätning av godkännande, kallar det “den mest autentiska racingfilmen du någonsin kommer att uppleva.”

Och med det kom uppslukande och tekniskt imponerande filmskapande från kosinski , uppnå racing skott som vi aldrig har sett förut, vilket resulterar i en film som gör att du känner att du är rätt på banan. När Kosinski verkligen lutade sig in i praktiska skott för filmen, betonade han att “ingenting ersätter en kameraupplevelse. “Vi kan känna det i vår tarm när något skjuts för verkligt, jämfört med skapat i datorn, eller skapat med AI”, säger Kosinski.

Det är något som, till och med går tillbaka till Tron: Legacy, min första film, en otrolig mängd av den filmen sköts praktiskt taget. De var mestadels riktiga uppsättningar och riktiga kostymer, och vi byggde så mycket som möjligt, även för den filmen som ägde rum i den digitala världen. Top Gun: Maverick, vi sköt i riktiga F/A-18 jets med skådespelare i baksätet. “Det är något vi skjutit ännu längre här med F1.

Detta är det enda sättet jag är intresserad av göra filmer, är att skjuta dem i kameran så här, och det är något jag kommer att fortsätta att driva för. Självklart är CGI och AI fantastiska verktyg som vi kan använda, men jag tror att du alltid behöver börja med riktig fotografering. Publiken kommer att uppskatta det.

Det resonerar mer emotionellt. Dessutom har kosinski inte bara begått autentiska och spännande racingscener, utan bland de tekniska utmaningarna gav regissören Formel En fans något de älskar att titta på varje säsong av sporten: upplever personligheter i varje racebana. “Det är en global sport, och varje spår har sin egen atmosfär, oavsett om det är öppningsceremonier, eller musiken eller inställningen, är de alla så olika”, säger Kosinski.

Så jag ville definitivt fånga så mycket av det som jag kunde. “Vi reste runt världen med sporten skytte på alla dessa riktiga spår. De hade alla sina egna unika väder och utmaningar, Vegas var förmodligen den mest utmanande av dem alla, men det var viktigt för mig. Vi försöker reflektera det i musiken också genom att få artister från hela världen att göra soundtracket.

Alla frågar mig om jag har ett favoritspår. Jag tror att Spa verkligen är vackert ute i den belgiska skogen. Vegas var väldigt utmanande.

Abu Dhabi, naturligtvis, det är där säsongen slutar, var den mest minnesvärda. Det ser ut som inget annat. “Direktor och producent Joseph Kosinski i uppsättningen av Apple Original Films “F1 The Movie”, som nu strömmar på Apple TV.

“Du måste kunna få en nivå av flykt och spektakel” I kosinskis filmskapande är de tekniska elementen spännande och något han konsekvent driver gränser med vad som är möjligt på skärmen. Men han har också insett att utan en kraftfull historia och en känslomässig koppling som publiken har med karaktärer, kommer de inte att engagera sig i filmen. Och medan F1 nu är tillgänglig för att strömma, tänker Kosinski alltid på vad som gör att någon faktiskt lämnar sitt hem och går till en biograf.

“Jerry Bruckheimer säger alltid, “Om det inte är på sidan , är det inte på scenen.” Så du behöver den historien för att arbeta i skriptformat, säger Kosinski. “Det måste ta dig på sidan.

Och en bra regel Jag har lärt mig är, om jag sätter mig ner för att läsa ett manus för första gången och jag gör det hela vägen till slutet utan att stanna, det är en bra start. “Du måste ha känslorna och karaktären och resan på sidan, och sedan som regissör, översätta det till en historia för skärmen, måste du kunna ta en nivå av flykt och spektakel till det som får människor ur sina hem, till teatern. För det är svårare än någonsin nu. Vi har så många möjligheter till underhållning, antingen i handflatan eller i vårt vardagsrum.

För att komma ut och gå till en teater, behöver du att ha något riktigt, riktigt speciellt, och det är vad jag alltid tänker på. Och med min besättning, letar efter sätt att visa en publik något de inte har sett förut. Så du behöver en bra historia, och sedan behöver du en värld som kräver att ses på den största skärmen.

Och när du kan föra dessa två saker tillsammans, har du ett skott på att göra något speciellt. “Javier Bardem som Ruben Cervantes och brad Pitt som Sonny Hayes i Apple Original Films” “F1 The Movie”, nu streaming på Apple Pitt är en “gammalskola filmstjärna"Speaking om att arbeta med Brad Pitt, Kosinski delade att F1 var en berättelse som skådespelaren verkligen kopplade till och kände passionerat om att skapa. ”Brad är någon jag alltid har beundrat och alltid velat jobba med.

Vi kom nära ett par gånger under åren, men det här är den första filmen som vi faktiskt fick en chans att slutföra tillsammans, säger Kosinski. Han är typ av en old-school filmstjärna. Han var intresserad av att spela en karaktär som inte nödvändigtvis förändrar när vi går igenom den här historien, men förändrar människorna omkring honom.

Och jag tror att det är lite mer av en 70-talet stil karaktär. Paul Newman, Robert Redford typ av stilkaraktär. “Brad är en otrolig skådespelare, men han är också en bra producent.

Vet allt om filmskapandeprocessen. Hade verkligen otroliga instinkter för vem den här karaktären var, och jag tror att han identifierade sig med Sonny också, på en personlig nivå, och jag tror att det kommer över i prestationen. Han älskade verkligen att spela denna karaktär.

Han var ledsen på skjutdagen sist när han var tvungen att ta sig ur bilen för sista gången. Så jag tror att han saknar körning och skulle älska att komma tillbaka i sätet, om vi kan komma med en historia värdig det. Med F1 nominerad till två Golden Globes och har fått sju Critics Choice Awards-nomineringar, betonade Kosinski att medan han inte gör filmer för att vinna utmärkelser, känns det att “gratifiera” att hela lagets arbete bakom filmen erkänns.

“F1 The movie”: Hur Joseph Kosinski använde riktiga bilar, riktiga spår och Brad Pitts “gammalskola filmstjärna” charm Audiences kastades in i den spännande världen av racing när F1 The Movie landade i teatrar tidigare i år. Nu är filmen, regisserad av Joseph Kosinski och med Brad Pitt, Damson Idris, Javier Bardem och Kerry Condon, tillgänglig för att strömma hemma på Apple TV+. Den berömda föraren Lewis Hamilton, som också är en producent på filmen, gav F1 sin godkännandeförsegling och kallade den “den mest autentiska racingfilmen du någonsin kommer att uppleva.”

Och med det kom uppslukande och tekniskt imponerande filmskapande från kosinski , uppnå racing skott som vi aldrig har sett förut, vilket resulterar i en film som gör att du känner att du är rätt på banan. När Kosinski verkligen lutade sig in i praktiska skott för filmen, betonade han att “ingenting ersätter en kameraupplevelse. “Vi kan känna det i vår tarm när något skjuts för verkligt, jämfört med skapat i datorn, eller skapat med AI”, säger Kosinski.

Det är något som, till och med går tillbaka till Tron: Legacy, min första film, en otrolig mängd av den filmen sköts praktiskt taget. De var mestadels riktiga uppsättningar och riktiga kostymer, och vi byggde så mycket som möjligt, även för den filmen som ägde rum i den digitala världen. Top Gun: Maverick, vi sköt i riktiga F/A-18 jets med skådespelare i baksätet. “Det är något vi skjutit ännu längre här med F1.

Detta är det enda sättet jag är intresserad av göra filmer, är att skjuta dem i kameran så här, och det är något jag kommer att fortsätta att driva för. Självklart är CGI och AI fantastiska verktyg som vi kan använda, men jag tror att du alltid behöver börja med riktig fotografering. Publiken kommer att uppskatta det.

Det resonerar mer emotionellt. Dessutom har kosinski inte bara begått autentiska och spännande racingscener, utan bland de tekniska utmaningarna gav regissören Formel En fans något de älskar att titta på varje säsong av sporten: upplever personligheter i varje racebana. “Det är en global sport, och varje spår har sin egen atmosfär, oavsett om det är öppningsceremonier, eller musiken eller inställningen, är de alla så olika”, säger Kosinski.

Så jag ville definitivt fånga så mycket av det som jag kunde. “Vi reste runt världen med sporten skytte på alla dessa riktiga spår. De hade alla sina egna unika väder och utmaningar, Vegas var förmodligen den mest utmanande av dem alla, men det var viktigt för mig. Vi försöker reflektera det i musiken också genom att få artister från hela världen att göra soundtracket.

Alla frågar mig om jag har ett favoritspår. Jag tror att Spa verkligen är vackert ute i den belgiska skogen. Vegas var väldigt utmanande.

Abu Dhabi, naturligtvis, det är där säsongen slutar, var den mest minnesvärda. Det ser ut som inget annat. “Direktor och producent Joseph Kosinski i uppsättningen av Apple Original Films “F1 The Movie”, som nu strömmar på Apple TV.

“Du måste kunna få en nivå av flykt och spektakel” I kosinskis filmskapande är de tekniska elementen spännande och något han konsekvent driver gränser med vad som är möjligt på skärmen. Men han har också insett att utan en kraftfull historia och en känslomässig koppling som publiken har med karaktärer, kommer de inte att engagera sig i filmen. Och medan F1 nu är tillgänglig för att strömma, tänker Kosinski alltid på vad som gör att någon faktiskt lämnar sitt hem och går till en biograf.

“Jerry Bruckheimer säger alltid, “Om det inte är på sidan , är det inte på scenen.” Så du behöver den historien för att arbeta i skriptformat, säger Kosinski. “Det måste ta dig på sidan.

Och en bra regel Jag har lärt mig är, om jag sätter mig ner för att läsa ett manus för första gången och jag gör det hela vägen till slutet utan att stanna, det är en bra start. “Du måste ha känslorna och karaktären och resan på sidan, och sedan som regissör, översätta det till en historia för skärmen, måste du kunna ta en nivå av flykt och spektakel till det som får människor ur sina hem, till teatern. För det är svårare än någonsin nu. Vi har så många möjligheter till underhållning, antingen i handflatan eller i vårt vardagsrum.

För att komma ut och gå till en teater, behöver du att ha något riktigt, riktigt speciellt, och det är vad jag alltid tänker på. Och med min besättning, letar efter sätt att visa en publik något de inte har sett förut. Så du behöver en bra historia, och sedan behöver du en värld som kräver att ses på den största skärmen.

Och när du kan föra dessa två saker tillsammans, har du ett skott på att göra något speciellt. “Javier Bardem som Ruben Cervantes och brad Pitt som Sonny Hayes i Apple Original Films” “F1 The Movie”, nu streaming på Apple Pitt är en “gammalskola filmstjärna"Speaking om att arbeta med Brad Pitt, Kosinski delade att F1 var en berättelse som skådespelaren verkligen kopplade till och kände passionerat om att skapa. ”Brad är någon jag alltid har beundrat och alltid velat jobba med.

Vi kom nära ett par gånger under åren, men det här är den första filmen som vi faktiskt fick en chans att slutföra tillsammans, säger Kosinski. Han är typ av en old-school filmstjärna. Han var intresserad av att spela en karaktär som inte nödvändigtvis förändrar när vi går igenom den här historien, men förändrar människorna omkring honom.

Och jag tror att det är lite mer av en 70-talet stil karaktär. Paul Newman, Robert Redford typ av stilkaraktär. “Brad är en otrolig skådespelare, men han är också en bra producent.

Vet allt om filmskapandeprocessen. Hade verkligen otroliga instinkter för vem den här karaktären var, och jag tror att han identifierade sig med Sonny också, på en personlig nivå, och jag tror att det kommer över i prestationen. Han älskade verkligen att spela denna karaktär.

Han var ledsen på skjutdagen sist när han var tvungen att ta sig ur bilen för sista gången. Så jag tror att han saknar körning och skulle älska att komma tillbaka i sätet, om vi kan komma med en historia värdig det. Med F1 nominerad till två Golden Globes och har fått sju Critics Choice Awards-nomineringar, betonade Kosinski att medan han inte gör filmer för att vinna utmärkelser, känns det att “gratifiera” att hela lagets arbete bakom filmen erkänns.

“F1 The movie”: Hur Joseph Kosinski använde riktiga bilar, riktiga spår och Brad Pitts “gammalskola filmstjärna” charm Audiences kastades in i den spännande världen av racing när F1 The Movie landade i teatrar tidigare i år. Nu är filmen, regisserad av Joseph Kosinski och med Brad Pitt, Damson Idris, Javier Bardem och Kerry Condon, tillgänglig för att strömma hemma på Apple TV+. Berömd förare Lewis Hamilton, som också är en producent på filmen, gav F1 sin tätning av godkännande, kallar det “den mest autentiska racingfilmen du någonsin kommer att uppleva.”

Och med det kom uppslukande och tekniskt imponerande filmskapande från kosinski , uppnå racing skott som vi aldrig har sett förut, vilket resulterar i en film som gör att du känner att du är rätt på banan. När Kosinski verkligen lutade sig in i praktiska skott för filmen, betonade han att “ingenting ersätter en kameraupplevelse. “Vi kan känna det i vår tarm när något skjuts för verkligt, jämfört med skapat i datorn, eller skapat med AI”, säger Kosinski.

Det är något som, till och med går tillbaka till Tron: Legacy, min första film, en otrolig mängd av den filmen sköts praktiskt taget. De var mestadels riktiga uppsättningar och riktiga kostymer, och vi byggde så mycket som möjligt, även för den filmen som ägde rum i den digitala världen. Top Gun: Maverick, vi sköt i riktiga F/A-18 jets med skådespelare i baksätet. “Det är något vi skjutit ännu längre här med F1.

Detta är det enda sättet jag är intresserad av göra filmer, är att skjuta dem i kameran så här, och det är något jag kommer att fortsätta att driva för. Självklart är CGI och AI fantastiska verktyg som vi kan använda, men jag tror att du alltid behöver börja med riktig fotografering. Publiken kommer att uppskatta det.

Det resonerar mer emotionellt. Dessutom har kosinski inte bara begått autentiska och spännande racingscener, utan bland de tekniska utmaningarna gav regissören Formel En fans något de älskar att titta på varje säsong av sporten: upplever personligheter i varje racebana. “Det är en global sport, och varje spår har sin egen atmosfär, oavsett om det är öppningsceremonier, eller musiken eller inställningen, är de alla så olika”, säger Kosinski.

Så jag ville definitivt fånga så mycket av det som jag kunde. “Vi reste runt världen med sporten skytte på alla dessa riktiga spår. De hade alla sina egna unika väder och utmaningar, Vegas var förmodligen den mest utmanande av dem alla, men det var viktigt för mig. Vi försöker reflektera det i musiken också genom att få artister från hela världen att göra soundtracket.

Alla frågar mig om jag har ett favoritspår. Jag tror att Spa verkligen är vackert ute i den belgiska skogen. Vegas var väldigt utmanande.

Abu Dhabi, naturligtvis, det är där säsongen slutar, var den mest minnesvärda. Det ser ut som inget annat. “Direktor och producent Joseph Kosinski i uppsättningen av Apple Original Films “F1 The Movie”, som nu strömmar på Apple TV.

“Du måste kunna få en nivå av flykt och spektakel” I kosinskis filmskapande är de tekniska elementen spännande och något han konsekvent driver gränser med vad som är möjligt på skärmen. Men han har också insett att utan en kraftfull historia och en känslomässig koppling som publiken har med karaktärer, kommer de inte att engagera sig i filmen. Och medan F1 nu är tillgänglig för att strömma, tänker Kosinski alltid på vad som gör att någon faktiskt lämnar sitt hem och går till en biograf.

“Jerry Bruckheimer säger alltid, “Om det inte är på sidan , är det inte på scenen.” Så du behöver den historien för att arbeta i skriptformat, säger Kosinski. “Det måste ta dig på sidan.

Och en bra regel Jag har lärt mig är, om jag sätter mig ner för att läsa ett manus för första gången och jag gör det hela vägen till slutet utan att stanna, det är en bra start. “Du måste ha känslorna och karaktären och resan på sidan, och sedan som regissör, översätta det till en historia för skärmen, måste du kunna ta en nivå av flykt och spektakel till det som får människor ur sina hem, till teatern. För det är svårare än någonsin nu. Vi har så många möjligheter till underhållning, antingen i handflatan eller i vårt vardagsrum.

För att komma ut och gå till en teater, behöver du att ha något riktigt, riktigt speciellt, och det är vad jag alltid tänker på. Och med min besättning, letar efter sätt att visa en publik något de inte har sett förut. Så du behöver en bra historia, och sedan behöver du en värld som kräver att ses på den största skärmen.

Och när du kan föra dessa två saker tillsammans, har du ett skott på att göra något speciellt. “Javier Bardem som Ruben Cervantes och brad Pitt som Sonny Hayes i Apple Original Films” “F1 The Movie”, nu streaming på Apple Pitt är en “gammalskola filmstjärna"Speaking om att arbeta med Brad Pitt, Kosinski delade att F1 var en berättelse som skådespelaren verkligen kopplade till och kände passionerat om att skapa. ”Brad är någon jag alltid har beundrat och alltid velat jobba med.

Vi kom nära ett par gånger under åren, men det här är den första filmen som vi faktiskt fick en chans att slutföra tillsammans, säger Kosinski. Han är typ av en old-school filmstjärna. Han var intresserad av att spela en karaktär som inte nödvändigtvis förändrar när vi går igenom den här historien, men förändrar människorna omkring honom.

Och jag tror att det är lite mer av en 70-talet stil karaktär. Paul Newman, Robert Redford typ av stilkaraktär. “Brad är en otrolig skådespelare, men han är också en bra producent.

Vet allt om filmskapandeprocessen. Hade verkligen otroliga instinkter för vem den här karaktären var, och jag tror att han identifierade sig med Sonny också, på en personlig nivå, och jag tror att det kommer över i prestationen. Han älskade verkligen att spela denna karaktär.

Han var ledsen på skjutdagen sist när han var tvungen att ta sig ur bilen för sista gången. Så jag tror att han saknar körning och skulle älska att komma tillbaka i sätet, om vi kan komma med en historia värdig det. Med F1 nominerad till två Golden Globes och har fått sju Critics Choice Awards-nomineringar, betonade Kosinski att medan han inte gör filmer för att vinna utmärkelser, känns det att “gratifiera” att hela lagets arbete bakom filmen erkänns.

“F1 The movie”: Hur Joseph Kosinski använde riktiga bilar, riktiga spår och Brad Pitts “gammalskola filmstjärna” charm Audiences kastades in i den spännande världen av racing när F1 The Movie landade i teatrar tidigare i år. Nu är filmen, regisserad av Joseph Kosinski och med Brad Pitt, Damson Idris, Javier Bardem och Kerry Condon, tillgänglig för att strömma hemma på Apple TV+. Den berömda föraren Lewis Hamilton, som också är en producent på filmen, gav F1 sin godkännandeförsegling och kallade den “den mest autentiska racingfilmen du någonsin kommer att uppleva.”

Och med det kom uppslukande och tekniskt imponerande filmskapande från kosinski , uppnå racing skott som vi aldrig har sett förut, vilket resulterar i en film som gör att du känner att du är rätt på banan. När Kosinski verkligen lutade sig in i praktiska skott för filmen, betonade han att “ingenting ersätter en kameraupplevelse. “Vi kan känna det i vår tarm när något skjuts för verkligt, jämfört med skapat i datorn, eller skapat med AI”, säger Kosinski.

Det är något som, till och med går tillbaka till Tron: Legacy, min första film, en otrolig mängd av den filmen sköts praktiskt taget. De var mestadels riktiga uppsättningar och riktiga kostymer, och vi byggde så mycket som möjligt, även för den filmen som ägde rum i den digitala världen. Top Gun: Maverick, vi sköt i riktiga F/A-18 jets med skådespelare i baksätet. “Det är något vi skjutit ännu längre här med F1.

Detta är det enda sättet jag är intresserad av göra filmer, är att skjuta dem i kameran så här, och det är något jag kommer att fortsätta att driva för. Självklart är CGI och AI fantastiska verktyg som vi kan använda, men jag tror att du alltid behöver börja med riktig fotografering. Publiken kommer att uppskatta det.

Det resonerar mer emotionellt. Dessutom har kosinski inte bara begått autentiska och spännande racingscener, utan bland de tekniska utmaningarna gav regissören Formel En fans något de älskar att titta på varje säsong av sporten: upplever personligheter i varje racebana. “Det är en global sport, och varje spår har sin egen atmosfär, oavsett om det är öppningsceremonier, eller musiken eller inställningen, är de alla så olika”, säger Kosinski.

Så jag ville definitivt fånga så mycket av det som jag kunde. “Vi reste runt världen med sporten skytte på alla dessa riktiga spår. De hade alla sina egna unika väder och utmaningar, Vegas var förmodligen den mest utmanande av dem alla, men det var viktigt för mig. Vi försöker reflektera det i musiken också genom att få artister från hela världen att göra soundtracket.

Alla frågar mig om jag har ett favoritspår. Jag tror att Spa verkligen är vackert ute i den belgiska skogen. Vegas var väldigt utmanande.

Abu Dhabi, naturligtvis, det är där säsongen slutar, var den mest minnesvärda. Det ser ut som inget annat. “Direktor och producent Joseph Kosinski i uppsättningen av Apple Original Films “F1 The Movie”, som nu strömmar på Apple TV.

“Du måste kunna få en nivå av flykt och spektakel” I kosinskis filmskapande är de tekniska elementen spännande och något han konsekvent driver gränser med vad som är möjligt på skärmen. Men han har också insett att utan en kraftfull historia och en känslomässig koppling som publiken har med karaktärer, kommer de inte att engagera sig i filmen. Och medan F1 nu är tillgänglig för att strömma, tänker Kosinski alltid på vad som gör att någon faktiskt lämnar sitt hem och går till en biograf.

“Jerry Bruckheimer säger alltid, “Om det inte är på sidan , är det inte på scenen.” Så du behöver den historien för att arbeta i skriptformat, säger Kosinski. “Det måste ta dig på sidan.

Och en bra regel Jag har lärt mig är, om jag sätter mig ner för att läsa ett manus för första gången och jag gör det hela vägen till slutet utan att stanna, det är en bra start. “Du måste ha känslorna och karaktären och resan på sidan, och sedan som regissör, översätta det till en historia för skärmen, måste du kunna ta en nivå av flykt och spektakel till det som får människor ur sina hem, till teatern. För det är svårare än någonsin nu. Vi har så många möjligheter till underhållning, antingen i handflatan eller i vårt vardagsrum.

För att komma ut och gå till en teater, behöver du att ha något riktigt, riktigt speciellt, och det är vad jag alltid tänker på. Och med min besättning, letar efter sätt att visa en publik något de inte har sett förut. Så du behöver en bra historia, och sedan behöver du en värld som kräver att ses på den största skärmen.

Och när du kan föra dessa två saker tillsammans, har du ett skott på att göra något speciellt. “Javier Bardem som Ruben Cervantes och brad Pitt som Sonny Hayes i Apple Original Films” “F1 The Movie”, nu streaming på Apple Pitt är en “gammalskola filmstjärna"Speaking om att arbeta med Brad Pitt, Kosinski delade att F1 var en berättelse som skådespelaren verkligen kopplade till och kände passionerat om att skapa. ”Brad är någon jag alltid har beundrat och alltid velat jobba med.

Vi kom nära ett par gånger under åren, men det här är den första filmen som vi faktiskt fick en chans att slutföra tillsammans, säger Kosinski. Han är typ av en old-school filmstjärna. Han var intresserad av att spela en karaktär som inte nödvändigtvis förändrar när vi går igenom den här historien, men förändrar människorna omkring honom.

Och jag tror att det är lite mer av en 70-talet stil karaktär. Paul Newman, Robert Redford typ av stilkaraktär. “Brad är en otrolig skådespelare, men han är också en bra producent.

Vet allt om filmskapandeprocessen. Hade verkligen otroliga instinkter för vem den här karaktären var, och jag tror att han identifierade sig med Sonny också, på en personlig nivå, och jag tror att det kommer över i prestationen. Han älskade verkligen att spela denna karaktär.

Han var ledsen på skjutdagen sist när han var tvungen att ta sig ur bilen för sista gången. Så jag tror att han saknar körning och skulle älska att komma tillbaka i sätet, om vi kan komma med en historia värdig det. Med F1 nominerad till två Golden Globes och har fått sju Critics Choice Awards-nomineringar, betonade Kosinski att medan han inte gör filmer för att vinna utmärkelser, känns det att “gratifiera” att hela lagets arbete bakom filmen erkänns.

“F1 The movie”: Hur Joseph Kosinski använde riktiga bilar, riktiga spår och Brad Pitts “gammalskola filmstjärna” charm Audiences kastades in i den spännande världen av racing när F1 The Movie landade i teatrar tidigare i år. Nu är filmen, regisserad av Joseph Kosinski och med Brad Pitt, Damson Idris, Javier Bardem och Kerry Condon, tillgänglig för att strömma hemma på Apple TV+. Berömd förare Lewis Hamilton, som också är en producent på filmen, gav F1 sin tätning av godkännande, kallar det “den mest autentiska racingfilmen du någonsin kommer att uppleva.”

Och med det kom uppslukande och tekniskt imponerande filmskapande från kosinski , uppnå racing skott som vi aldrig har sett förut, vilket resulterar i en film som gör att du känner att du är rätt på banan. När Kosinski verkligen lutade sig in i praktiska skott för filmen, betonade han att “ingenting ersätter en kameraupplevelse. “Vi kan känna det i vår tarm när något skjuts för verkligt, jämfört med skapat i datorn, eller skapat med AI”, säger Kosinski.

Det är något som, till och med går tillbaka till Tron: Legacy, min första film, en otrolig mängd av den filmen sköts praktiskt taget. De var mestadels riktiga uppsättningar och riktiga kostymer, och vi byggde så mycket som möjligt, även för den filmen som ägde rum i den digitala världen. Top Gun: Maverick, vi sköt i riktiga F/A-18 jets med skådespelare i baksätet. “Det är något vi skjutit ännu längre här med F1.

Detta är det enda sättet jag är intresserad av göra filmer, är att skjuta dem i kameran så här, och det är något jag kommer att fortsätta att driva för. Självklart är CGI och AI fantastiska verktyg som vi kan använda, men jag tror att du alltid behöver börja med riktig fotografering. Publiken kommer att uppskatta det.

Det resonerar mer emotionellt. Dessutom har kosinski inte bara begått autentiska och spännande racingscener, utan bland de tekniska utmaningarna gav regissören Formel En fans något de älskar att titta på varje säsong av sporten: upplever personligheter i varje racebana. “Det är en global sport, och varje spår har sin egen atmosfär, oavsett om det är öppningsceremonier, eller musiken eller inställningen, är de alla så olika”, säger Kosinski.

Så jag ville definitivt fånga så mycket av det som jag kunde. “Vi reste runt världen med sporten skytte på alla dessa riktiga spår. De hade alla sina egna unika väder och utmaningar, Vegas var förmodligen den mest utmanande av dem alla, men det var viktigt för mig. Vi försöker reflektera det i musiken också genom att få artister från hela världen att göra soundtracket.

Alla frågar mig om jag har ett favoritspår. Jag tror att Spa verkligen är vackert ute i den belgiska skogen. Vegas var väldigt utmanande.

Abu Dhabi, naturligtvis, det är där säsongen slutar, var den mest minnesvärda. Det ser ut som inget annat. “Direktor och producent Joseph Kosinski i uppsättningen av Apple Original Films “F1 The Movie”, som nu strömmar på Apple TV.

“Du måste kunna få en nivå av flykt och spektakel” I kosinskis filmskapande är de tekniska elementen spännande och något han konsekvent driver gränser med vad som är möjligt på skärmen. Men han har också insett att utan en kraftfull historia och en känslomässig koppling som publiken har med karaktärer, kommer de inte att engagera sig i filmen. Och medan F1 nu är tillgänglig för att strömma, tänker Kosinski alltid på vad som gör att någon faktiskt lämnar sitt hem och går till en biograf.

“Jerry Bruckheimer säger alltid, “Om det inte är på sidan , är det inte på scenen.” Så du behöver den historien för att arbeta i skriptformat, säger Kosinski. “Det måste ta dig på sidan.

Och en bra regel Jag har lärt mig är, om jag sätter mig ner för att läsa ett manus för första gången och jag gör det hela vägen till slutet utan att stanna, det är en bra start. “Du måste ha känslorna och karaktären och resan på sidan, och sedan som regissör, översätta det till en historia för skärmen, måste du kunna ta en nivå av flykt och spektakel till det som får människor ur sina hem, till teatern. För det är svårare än någonsin nu. Vi har så många möjligheter till underhållning, antingen i handflatan eller i vårt vardagsrum.

För att komma ut och gå till en teater, behöver du att ha något riktigt, riktigt speciellt, och det är vad jag alltid tänker på. Och med min besättning, letar efter sätt att visa en publik något de inte har sett förut. Så du behöver en bra historia, och sedan behöver du en värld som kräver att ses på den största skärmen.

Och när du kan föra dessa två saker tillsammans, har du ett skott på att göra något speciellt. “Javier Bardem som Ruben Cervantes och brad Pitt som Sonny Hayes i Apple Original Films” “F1 The Movie”, nu streaming på Apple Pitt är en “gammalskola filmstjärna"Speaking om att arbeta med Brad Pitt, Kosinski delade att F1 var en berättelse som skådespelaren verkligen kopplade till och kände passionerat om att skapa. ”Brad är någon jag alltid har beundrat och alltid velat jobba med.

Vi kom nära ett par gånger under åren, men det här är den första filmen som vi faktiskt fick en chans att slutföra tillsammans, säger Kosinski. Han är typ av en old-school filmstjärna. Han var intresserad av att spela en karaktär som inte nödvändigtvis förändrar när vi går igenom den här historien, men förändrar människorna omkring honom.

Och jag tror att det är lite mer av en 70-talet stil karaktär. Paul Newman, Robert Redford typ av stilkaraktär. “Brad är en otrolig skådespelare, men han är också en bra producent.

Vet allt om filmskapandeprocessen. Hade verkligen otroliga instinkter för vem den här karaktären var, och jag tror att han identifierade sig med Sonny också, på en personlig nivå, och jag tror att det kommer över i prestationen. Han älskade verkligen att spela denna karaktär.

Han var ledsen på skjutdagen sist när han var tvungen att ta sig ur bilen för sista gången. Så jag tror att han saknar körning och skulle älska att komma tillbaka i sätet, om vi kan komma med en historia värdig det. Med F1 nominerad till två Golden Globes och har fått sju Critics Choice Awards-nomineringar, betonade Kosinski att medan han inte gör filmer för att vinna utmärkelser, känns det att “gratifiera” att hela lagets arbete bakom filmen erkänns.

“F1 The movie”: Hur Joseph Kosinski använde riktiga bilar, riktiga spår och Brad Pitts “gammalskola filmstjärna” charm Audiences kastades in i den spännande världen av racing när F1 The Movie landade i teatrar tidigare i år. Nu är filmen, regisserad av Joseph Kosinski och med Brad Pitt, Damson Idris, Javier Bardem och Kerry Condon, tillgänglig för att strömma hemma på Apple TV+. Den berömda föraren Lewis Hamilton, som också är en producent på filmen, gav F1 sin godkännandeförsegling och kallade den “den mest autentiska racingfilmen du någonsin kommer att uppleva.”

Och med det kom uppslukande och tekniskt imponerande filmskapande från kosinski , uppnå racing skott som vi aldrig har sett förut, vilket resulterar i en film som gör att du känner att du är rätt på banan. När Kosinski verkligen lutade sig in i praktiska skott för filmen, betonade han att “ingenting ersätter en kameraupplevelse. “Vi kan känna det i vår tarm när något skjuts för verkligt, jämfört med skapat i datorn, eller skapat med AI”, säger Kosinski.

Det är något som, till och med går tillbaka till Tron: Legacy, min första film, en otrolig mängd av den filmen sköts praktiskt taget. De var mestadels riktiga uppsättningar och riktiga kostymer, och vi byggde så mycket som möjligt, även för den filmen som ägde rum i den digitala världen. Top Gun: Maverick, vi sköt i riktiga F/A-18 jets med skådespelare i baksätet. “Det är något vi skjutit ännu längre här med F1.

Detta är det enda sättet jag är intresserad av göra filmer, är att skjuta dem i kameran så här, och det är något jag kommer att fortsätta att driva för. Självklart är CGI och AI fantastiska verktyg som vi kan använda, men jag tror att du alltid behöver börja med riktig fotografering. Publiken kommer att uppskatta det.

Det resonerar mer emotionellt. Dessutom har kosinski inte bara begått autentiska och spännande racingscener, utan bland de tekniska utmaningarna gav regissören Formel En fans något de älskar att titta på varje säsong av sporten: upplever personligheter i varje racebana. “Det är en global sport, och varje spår har sin egen atmosfär, oavsett om det är öppningsceremonier, eller musiken eller inställningen, är de alla så olika”, säger Kosinski.

Så jag ville definitivt fånga så mycket av det som jag kunde. “Vi reste runt världen med sporten skytte på alla dessa riktiga spår. De hade alla sina egna unika väder och utmaningar, Vegas var förmodligen den mest utmanande av dem alla, men det var viktigt för mig. Vi försöker reflektera det i musiken också genom att få artister från hela världen att göra soundtracket.

Alla frågar mig om jag har ett favoritspår. Jag tror att Spa verkligen är vackert ute i den belgiska skogen. Vegas var väldigt utmanande.

Abu Dhabi, naturligtvis, det är där säsongen slutar, var den mest minnesvärda. Det ser ut som inget annat. “Direktor och producent Joseph Kosinski i uppsättningen av Apple Original Films “F1 The Movie”, som nu strömmar på Apple TV.

“Du måste kunna få en nivå av flykt och spektakel” I kosinskis filmskapande är de tekniska elementen spännande och något han konsekvent driver gränser med vad som är möjligt på skärmen. Men han har också insett att utan en kraftfull historia och en känslomässig koppling som publiken har med karaktärer, kommer de inte att engagera sig i filmen. Och medan F1 nu är tillgänglig för att strömma, tänker Kosinski alltid på vad som gör att någon faktiskt lämnar sitt hem och går till en biograf.

“Jerry Bruckheimer säger alltid, “Om det inte är på sidan , är det inte på scenen.” Så du behöver den historien för att arbeta i skriptformat, säger Kosinski. “Det måste ta dig på sidan.

Och en bra regel Jag har lärt mig är, om jag sätter mig ner för att läsa ett manus för första gången och jag gör det hela vägen till slutet utan att stanna, det är en bra start. “Du måste ha känslorna och karaktären och resan på sidan, och sedan som regissör, översätta det till en historia för skärmen, måste du kunna ta en nivå av flykt och spektakel till det som får människor ur sina hem, till teatern. För det är svårare än någonsin nu. Vi har så många möjligheter till underhållning, antingen i handflatan eller i vårt vardagsrum.

För att komma ut och gå till en teater, behöver du att ha något riktigt, riktigt speciellt, och det är vad jag alltid tänker på. Och med min besättning, letar efter sätt att visa en publik något de inte har sett förut. Så du behöver en bra historia, och sedan behöver du en värld som kräver att ses på den största skärmen.

Och när du kan föra dessa två saker tillsammans, har du ett skott på att göra något speciellt. “Javier Bardem som Ruben Cervantes och brad Pitt som Sonny Hayes i Apple Original Films” “F1 The Movie”, nu streaming på Apple Pitt är en “gammalskola filmstjärna"Speaking om att arbeta med Brad Pitt, Kosinski delade att F1 var en berättelse som skådespelaren verkligen kopplade till och kände passionerat om att skapa. ”Brad är någon jag alltid har beundrat och alltid velat jobba med.

Vi kom nära ett par gånger under åren, men det här är den första filmen som vi faktiskt fick en chans att slutföra tillsammans, säger Kosinski. Han är typ av en old-school filmstjärna. Han var intresserad av att spela en karaktär som inte nödvändigtvis förändrar när vi går igenom den här historien, men förändrar människorna omkring honom.

Och jag tror att det är lite mer av en 70-talet stil karaktär. Paul Newman, Robert Redford typ av stilkaraktär. “Brad är en otrolig skådespelare, men han är också en bra producent.

Vet allt om filmskapandeprocessen. Hade verkligen otroliga instinkter för vem den här karaktären var, och jag tror att han identifierade sig med Sonny också, på en personlig nivå, och jag tror att det kommer över i prestationen. Han älskade verkligen att spela denna karaktär.

Han var ledsen på skjutdagen sist när han var tvungen att ta sig ur bilen för sista gången. Så jag tror att han saknar körning och skulle älska att komma tillbaka i sätet, om vi kan komma med en historia värdig det. Med F1 nominerad till två Golden Globes och har fått sju Critics Choice Awards-nomineringar, betonade Kosinski att medan han inte gör filmer för att vinna utmärkelser, känns det att “gratifiera” att hela lagets arbete bakom filmen erkänns.

“F1 The movie”: Hur Joseph Kosinski använde riktiga bilar, riktiga spår och Brad Pitts “gammalskola filmstjärna” charm Audiences kastades in i den spännande världen av racing när F1 The Movie landade i teatrar tidigare i år. Nu är filmen, regisserad av Joseph Kosinski och med Brad Pitt, Damson Idris, Javier Bardem och Kerry Condon, tillgänglig för att strömma hemma på Apple TV+. Berömd förare Lewis Hamilton, som också är en producent på filmen, gav F1 sin tätning av godkännande, kallar det “den mest autentiska racingfilmen du någonsin kommer att uppleva.”

Och med det kom uppslukande och tekniskt imponerande filmskapande från kosinski , uppnå racing skott som vi aldrig har sett förut, vilket resulterar i en film som gör att du känner att du är rätt på banan. När Kosinski verkligen lutade sig in i praktiska skott för filmen, betonade han att “ingenting ersätter en kameraupplevelse. “Vi kan känna det i vår tarm när något skjuts för verkligt, jämfört med skapat i datorn, eller skapat med AI”, säger Kosinski.

Det är något som, till och med går tillbaka till Tron: Legacy, min första film, en otrolig mängd av den filmen sköts praktiskt taget. De var mestadels riktiga uppsättningar och riktiga kostymer, och vi byggde så mycket som möjligt, även för den filmen som ägde rum i den digitala världen. Top Gun: Maverick, vi sköt i riktiga F/A-18 jets med skådespelare i baksätet. “Det är något vi skjutit ännu längre här med F1.

Detta är det enda sättet jag är intresserad av göra filmer, är att skjuta dem i kameran så här, och det är något jag kommer att fortsätta att driva för. Självklart är CGI och AI fantastiska verktyg som vi kan använda, men jag tror att du alltid behöver börja med riktig fotografering. Publiken kommer att uppskatta det.

Det resonerar mer emotionellt. Dessutom har kosinski inte bara begått autentiska och spännande racingscener, utan bland de tekniska utmaningarna gav regissören Formel En fans något de älskar att titta på varje säsong av sporten: upplever personligheter i varje racebana. “Det är en global sport, och varje spår har sin egen atmosfär, oavsett om det är öppningsceremonier, eller musiken eller inställningen, är de alla så olika”, säger Kosinski.

Så jag ville definitivt fånga så mycket av det som jag kunde. “Vi reste runt världen med sporten skytte på alla dessa riktiga spår. De hade alla sina egna unika väder och utmaningar, Vegas var förmodligen den mest utmanande av dem alla, men det var viktigt för mig. Vi försöker reflektera det i musiken också genom att få artister från hela världen att göra soundtracket.

Alla frågar mig om jag har ett favoritspår. Jag tror att Spa verkligen är vackert ute i den belgiska skogen. Vegas var väldigt utmanande.

Abu Dhabi, naturligtvis, det är där säsongen slutar, var den mest minnesvärda. Det ser ut som inget annat. “Direktor och producent Joseph Kosinski i uppsättningen av Apple Original Films “F1 The Movie”, som nu strömmar på Apple TV.

“Du måste kunna få en nivå av flykt och spektakel” I kosinskis filmskapande är de tekniska elementen spännande och något han konsekvent driver gränser med vad som är möjligt på skärmen. Men han har också insett att utan en kraftfull historia och en känslomässig koppling som publiken har med karaktärer, kommer de inte att engagera sig i filmen. Och medan F1 nu är tillgänglig för att strömma, tänker Kosinski alltid på vad som gör att någon faktiskt lämnar sitt hem och går till en biograf.

“Jerry Bruckheimer säger alltid, “Om det inte är på sidan , är det inte på scenen.” Så du behöver den historien för att arbeta i skriptformat, säger Kosinski. “Det måste ta dig på sidan.

Och en bra regel Jag har lärt mig är, om jag sätter mig ner för att läsa ett manus för första gången och jag gör det hela vägen till slutet utan att stanna, det är en bra start. “Du måste ha känslorna och karaktären och resan på sidan, och sedan som regissör, översätta det till en historia för skärmen, måste du kunna ta en nivå av flykt och spektakel till det som får människor ur sina hem, till teatern. För det är svårare än någonsin nu. Vi har så många möjligheter till underhållning, antingen i handflatan eller i vårt vardagsrum.

För att komma ut och gå till en teater, behöver du att ha något riktigt, riktigt speciellt, och det är vad jag alltid tänker på. Och med min besättning, letar efter sätt att visa en publik något de inte har sett förut. Så du behöver en bra historia, och sedan behöver du en värld som kräver att ses på den största skärmen.

Och när du kan föra dessa två saker tillsammans, har du ett skott på att göra något speciellt. “Javier Bardem som Ruben Cervantes och brad Pitt som Sonny Hayes i Apple Original Films” “F1 The Movie”, nu streaming på Apple Pitt är en “gammalskola filmstjärna"Speaking om att arbeta med Brad Pitt, Kosinski delade att F1 var en berättelse som skådespelaren verkligen kopplade till och kände passionerat om att skapa. ”Brad är någon jag alltid har beundrat och alltid velat jobba med.

Vi kom nära ett par gånger under åren, men det här är den första filmen som vi faktiskt fick en chans att slutföra tillsammans, säger Kosinski. Han är typ av en old-school filmstjärna. Han var intresserad av att spela en karaktär som inte nödvändigtvis förändrar när vi går igenom den här historien, men förändrar människorna omkring honom.

Och jag tror att det är lite mer av en 70-talet stil karaktär. Paul Newman, Robert Redford typ av stilkaraktär. “Brad är en otrolig skådespelare, men han är också en bra producent.

Vet allt om filmskapandeprocessen. Hade verkligen otroliga instinkter för vem den här karaktären var, och jag tror att han identifierade sig med Sonny också, på en personlig nivå, och jag tror att det kommer över i prestationen. Han älskade verkligen att spela denna karaktär.

Han var ledsen på skjutdagen sist när han var tvungen att ta sig ur bilen för sista gången. Så jag tror att han saknar körning och skulle älska att komma tillbaka i sätet, om vi kan komma med en historia värdig det. Med F1 nominerad till två Golden Globes och har fått sju Critics Choice Awards-nomineringar, betonade Kosinski att medan han inte gör filmer för att vinna utmärkelser, känns det att “gratifiera” att hela lagets arbete bakom filmen erkänns.

“F1 The movie”: Hur Joseph Kosinski använde riktiga bilar, riktiga spår och Brad Pitts “gammalskola filmstjärna” charm Audiences kastades in i den spännande världen av racing när F1 The Movie landade i teatrar tidigare i år. Nu är filmen, regisserad av Joseph Kosinski och med Brad Pitt, Damson Idris, Javier Bardem och Kerry Condon, tillgänglig för att strömma hemma på Apple TV+. Den berömda föraren Lewis Hamilton, som också är en producent på filmen, gav F1 sin godkännandeförsegling och kallade den “den mest autentiska racingfilmen du någonsin kommer att uppleva.”

Och med det kom uppslukande och tekniskt imponerande filmskapande från kosinski , uppnå racing skott som vi aldrig har sett förut, vilket resulterar i en film som gör att du känner att du är rätt på banan. När Kosinski verkligen lutade sig in i praktiska skott för filmen, betonade han att “ingenting ersätter en kameraupplevelse. “Vi kan känna det i vår tarm när något skjuts för verkligt, jämfört med skapat i datorn, eller skapat med AI”, säger Kosinski.

Det är något som, till och med går tillbaka till Tron: Legacy, min första film, en otrolig mängd av den filmen sköts praktiskt taget. De var mestadels riktiga uppsättningar och riktiga kostymer, och vi byggde så mycket som möjligt, även för den filmen som ägde rum i den digitala världen. Top Gun: Maverick, vi sköt i riktiga F/A-18 jets med skådespelare i baksätet. “Det är något vi skjutit ännu längre här med F1.

Detta är det enda sättet jag är intresserad av göra filmer, är att skjuta dem i kameran så här, och det är något jag kommer att fortsätta att driva för. Självklart är CGI och AI fantastiska verktyg som vi kan använda, men jag tror att du alltid behöver börja med riktig fotografering. Publiken kommer att uppskatta det.

Det resonerar mer emotionellt. Dessutom har kosinski inte bara begått autentiska och spännande racingscener, utan bland de tekniska utmaningarna gav regissören Formel En fans något de älskar att titta på varje säsong av sporten: upplever personligheter i varje racebana. “Det är en global sport, och varje spår har sin egen atmosfär, oavsett om det är öppningsceremonier, eller musiken eller inställningen, är de alla så olika”, säger Kosinski.

Så jag ville definitivt fånga så mycket av det som jag kunde. “Vi reste runt världen med sporten skytte på alla dessa riktiga spår. De hade alla sina egna unika väder och utmaningar, Vegas var förmodligen den mest utmanande av dem alla, men det var viktigt för mig. Vi försöker reflektera det i musiken också genom att få artister från hela världen att göra soundtracket.

Alla frågar mig om jag har ett favoritspår. Jag tror att Spa verkligen är vackert ute i den belgiska skogen. Vegas var väldigt utmanande.

Abu Dhabi, naturligtvis, det är där säsongen slutar, var den mest minnesvärda. Det ser ut som inget annat. “Direktor och producent Joseph Kosinski i uppsättningen av Apple Original Films “F1 The Movie”, som nu strömmar på Apple TV.

“Du måste kunna få en nivå av flykt och spektakel” I kosinskis filmskapande är de tekniska elementen spännande och något han konsekvent driver gränser med vad som är möjligt på skärmen. Men han har också insett att utan en kraftfull historia och en känslomässig koppling som publiken har med karaktärer, kommer de inte att engagera sig i filmen. Och medan F1 nu är tillgänglig för att strömma, tänker Kosinski alltid på vad som gör att någon faktiskt lämnar sitt hem och går till en biograf.

“Jerry Bruckheimer säger alltid, “Om det inte är på sidan , är det inte på scenen.” Så du behöver den historien för att arbeta i skriptformat, säger Kosinski. “Det måste ta dig på sidan.

Och en bra regel Jag har lärt mig är, om jag sätter mig ner för att läsa ett manus för första gången och jag gör det hela vägen till slutet utan att stanna, det är en bra start. “Du måste ha känslorna och karaktären och resan på sidan, och sedan som regissör, översätta det till en historia för skärmen, måste du kunna ta en nivå av flykt och spektakel till det som får människor ur sina hem, till teatern. För det är svårare än någonsin nu. Vi har så många möjligheter till underhållning, antingen i handflatan eller i vårt vardagsrum.

För att komma ut och gå till en teater, behöver du att ha något riktigt, riktigt speciellt, och det är vad jag alltid tänker på. Och med min besättning, letar efter sätt att visa en publik något de inte har sett förut. Så du behöver en bra historia, och sedan behöver du en värld som kräver att ses på den största skärmen.

Och när du kan föra dessa två saker tillsammans, har du ett skott på att göra något speciellt. “Javier Bardem som Ruben Cervantes och brad Pitt som Sonny Hayes i Apple Original Films” “F1 The Movie”, nu streaming på Apple Pitt är en “gammalskola filmstjärna"Speaking om att arbeta med Brad Pitt, Kosinski delade att F1 var en berättelse som skådespelaren verkligen kopplade till och kände passionerat om att skapa. ”Brad är någon jag alltid har beundrat och alltid velat jobba med.

Vi kom nära ett par gånger under åren, men det här är den första filmen som vi faktiskt fick en chans att slutföra tillsammans, säger Kosinski. Han är typ av en old-school filmstjärna. Han var intresserad av att spela en karaktär som inte nödvändigtvis förändrar när vi går igenom den här historien, men förändrar människorna omkring honom.

Och jag tror att det är lite mer av en 70-talet stil karaktär. Paul Newman, Robert Redford typ av stilkaraktär. “Brad är en otrolig skådespelare, men han är också en bra producent.

Vet allt om filmskapandeprocessen. Hade verkligen otroliga instinkter för vem den här karaktären var, och jag tror att han identifierade sig med Sonny också, på en personlig nivå, och jag tror att det kommer över i prestationen. Han älskade verkligen att spela denna karaktär.

Han var ledsen på skjutdagen sist när han var tvungen att ta sig ur bilen för sista gången. Så jag tror att han saknar körning och skulle älska att komma tillbaka i sätet, om vi kan komma med en historia värdig det. Med F1 nominerad till två Golden Globes och har fått sju Critics Choice Awards-nomineringar, betonade Kosinski att medan han inte gör filmer för att vinna utmärkelser, känns det att “gratifiera” att hela lagets arbete bakom filmen erkänns.

“F1 The movie”: Hur Joseph Kosinski använde riktiga bilar, riktiga spår och Brad Pitts “gammalskola filmstjärna” charm Audiences kastades in i den spännande världen av racing när F1 The Movie landade i teatrar tidigare i år. Nu är filmen, regisserad av Joseph Kosinski och med Brad Pitt, Damson Idris, Javier Bardem och Kerry Condon, tillgänglig för att strömma hemma på Apple TV+. Berömd förare Lewis Hamilton, som också är en producent på filmen, gav F1 sin tätning av godkännande, kallar det “den mest autentiska racingfilmen du någonsin kommer att uppleva.”

Och med det kom uppslukande och tekniskt imponerande filmskapande från kosinski , uppnå racing skott som vi aldrig har sett förut, vilket resulterar i en film som gör att du känner att du är rätt på banan. När Kosinski verkligen lutade sig in i praktiska skott för filmen, betonade han att “ingenting ersätter en kameraupplevelse. “Vi kan känna det i vår tarm när något skjuts för verkligt, jämfört med skapat i datorn, eller skapat med AI”, säger Kosinski.

Det är något som, till och med går tillbaka till Tron: Legacy, min första film, en otrolig mängd av den filmen sköts praktiskt taget. De var mestadels riktiga uppsättningar och riktiga kostymer, och vi byggde så mycket som möjligt, även för den filmen som ägde rum i den digitala världen. Top Gun: Maverick, vi sköt i riktiga F/A-18 jets med skådespelare i baksätet. “Det är något vi skjutit ännu längre här med F1.

Detta är det enda sättet jag är intresserad av göra filmer, är att skjuta dem i kameran så här, och det är något jag kommer att fortsätta att driva för. Självklart är CGI och AI fantastiska verktyg som vi kan använda, men jag tror att du alltid behöver börja med riktig fotografering. Publiken kommer att uppskatta det.

Det resonerar mer emotionellt. Dessutom har kosinski inte bara begått autentiska och spännande racingscener, utan bland de tekniska utmaningarna gav regissören Formel En fans något de älskar att titta på varje säsong av sporten: upplever personligheter i varje racebana. “Det är en global sport, och varje spår har sin egen atmosfär, oavsett om det är öppningsceremonier, eller musiken eller inställningen, är de alla så olika”, säger Kosinski.

Så jag ville definitivt fånga så mycket av det som jag kunde. “Vi reste runt världen med sporten skytte på alla dessa riktiga spår. De hade alla sina egna unika väder och utmaningar, Vegas var förmodligen den mest utmanande av dem alla, men det var viktigt för mig. Vi försöker reflektera det i musiken också genom att få artister från hela världen att göra soundtracket.

Alla frågar mig om jag har ett favoritspår. Jag tror att Spa verkligen är vackert ute i den belgiska skogen. Vegas var väldigt utmanande.

Abu Dhabi, naturligtvis, det är där säsongen slutar, var den mest minnesvärda. Det ser ut som inget annat. “Direktor och producent Joseph Kosinski i uppsättningen av Apple Original Films “F1 The Movie”, som nu strömmar på Apple TV.

“Du måste kunna få en nivå av flykt och spektakel” I kosinskis filmskapande är de tekniska elementen spännande och något han konsekvent driver gränser med vad som är möjligt på skärmen. Men han har också insett att utan en kraftfull historia och en känslomässig koppling som publiken har med karaktärer, kommer de inte att engagera sig i filmen. Och medan F1 nu är tillgänglig för att strömma, tänker Kosinski alltid på vad som gör att någon faktiskt lämnar sitt hem och går till en biograf.

“Jerry Bruckheimer säger alltid, “Om det inte är på sidan , är det inte på scenen.” Så du behöver den historien för att arbeta i skriptformat, säger Kosinski. “Det måste ta dig på sidan.

Och en bra regel Jag har lärt mig är, om jag sätter mig ner för att läsa ett manus för första gången och jag gör det hela vägen till slutet utan att stanna, det är en bra start. “Du måste ha känslorna och karaktären och resan på sidan, och sedan som regissör, översätta det till en historia för skärmen, måste du kunna ta en nivå av flykt och spektakel till det som får människor ur sina hem, till teatern. För det är svårare än någonsin nu. Vi har så många möjligheter till underhållning, antingen i handflatan eller i vårt vardagsrum.

För att komma ut och gå till en teater, behöver du att ha något riktigt, riktigt speciellt, och det är vad jag alltid tänker på. Och med min besättning, letar efter sätt att visa en publik något de inte har sett förut. Så du behöver en bra historia, och sedan behöver du en värld som kräver att ses på den största skärmen.

Och när du kan föra dessa två saker tillsammans, har du ett skott på att göra något speciellt. “Javier Bardem som Ruben Cervantes och brad Pitt som Sonny Hayes i Apple Original Films” “F1 The Movie”, nu streaming på Apple Pitt är en “gammalskola filmstjärna"Speaking om att arbeta med Brad Pitt, Kosinski delade att F1 var en berättelse som skådespelaren verkligen kopplade till och kände passionerat om att skapa. ”Brad är någon jag alltid har beundrat och alltid velat jobba med.

Vi kom nära ett par gånger under åren, men det här är den första filmen som vi faktiskt fick en chans att slutföra tillsammans, säger Kosinski. Han är typ av en old-school filmstjärna. Han var intresserad av att spela en karaktär som inte nödvändigtvis förändrar när vi går igenom den här historien, men förändrar människorna omkring honom.

Och jag tror att det är lite mer av en 70-talet stil karaktär. Paul Newman, Robert Redford typ av stilkaraktär. “Brad är en otrolig skådespelare, men han är också en bra producent.

Vet allt om filmskapandeprocessen. Hade verkligen otroliga instinkter för vem den här karaktären var, och jag tror att han identifierade sig med Sonny också, på en personlig nivå, och jag tror att det kommer över i prestationen. Han älskade verkligen att spela denna karaktär.

Han var ledsen på skjutdagen sist när han var tvungen att ta sig ur bilen för sista gången. Så jag tror att han saknar körning och skulle älska att komma tillbaka i sätet, om vi kan komma med en historia värdig det. Med F1 nominerad till två Golden Globes och har fått sju Critics Choice Awards-nomineringar, betonade Kosinski att medan han inte gör filmer för att vinna utmärkelser, känns det att “gratifiera” att hela lagets arbete bakom filmen erkänns.

“F1 The movie”: Hur Joseph Kosinski använde riktiga bilar, riktiga spår och Brad Pitts “gammalskola filmstjärna” charm Audiences kastades in i den spännande världen av racing när F1 The Movie landade i teatrar tidigare i år. Nu är filmen, regisserad av Joseph Kosinski och med Brad Pitt, Damson Idris, Javier Bardem och Kerry Condon, tillgänglig för att strömma hemma på Apple TV+. Den berömda föraren Lewis Hamilton, som också är en producent på filmen, gav F1 sin godkännandeförsegling och kallade den “den mest autentiska racingfilmen du någonsin kommer att uppleva.”

Och med det kom uppslukande och tekniskt imponerande filmskapande från kosinski , uppnå racing skott som vi aldrig har sett förut, vilket resulterar i en film som gör att du känner att du är rätt på banan. När Kosinski verkligen lutade sig in i praktiska skott för filmen, betonade han att “ingenting ersätter en kameraupplevelse. “Vi kan känna det i vår tarm när något skjuts för verkligt, jämfört med skapat i datorn, eller skapat med AI”, säger Kosinski.

Det är något som, till och med går tillbaka till Tron: Legacy, min första film, en otrolig mängd av den filmen sköts praktiskt taget. De var mestadels riktiga uppsättningar och riktiga kostymer, och vi byggde så mycket som möjligt, även för den filmen som ägde rum i den digitala världen. Top Gun: Maverick, vi sköt i riktiga F/A-18 jets med skådespelare i baksätet. “Det är något vi skjutit ännu längre här med F1.

Detta är det enda sättet jag är intresserad av göra filmer, är att skjuta dem i kameran så här, och det är något jag kommer att fortsätta att driva för. Självklart är CGI och AI fantastiska verktyg som vi kan använda, men jag tror att du alltid behöver börja med riktig fotografering. Publiken kommer att uppskatta det.

Det resonerar mer emotionellt. Dessutom har kosinski inte bara begått autentiska och spännande racingscener, utan bland de tekniska utmaningarna gav regissören Formel En fans något de älskar att titta på varje säsong av sporten: upplever personligheter i varje racebana. “Det är en global sport, och varje spår har sin egen atmosfär, oavsett om det är öppningsceremonier, eller musiken eller inställningen, är de alla så olika”, säger Kosinski.

Så jag ville definitivt fånga så mycket av det som jag kunde. “Vi reste runt världen med sporten skytte på alla dessa riktiga spår. De hade alla sina egna unika väder och utmaningar, Vegas var förmodligen den mest utmanande av dem alla, men det var viktigt för mig. Vi försöker reflektera det i musiken också genom att få artister från hela världen att göra soundtracket.

Alla frågar mig om jag har ett favoritspår. Jag tror att Spa verkligen är vackert ute i den belgiska skogen. Vegas var väldigt utmanande.

Abu Dhabi, naturligtvis, det är där säsongen slutar, var den mest minnesvärda. Det ser ut som inget annat. “Direktor och producent Joseph Kosinski i uppsättningen av Apple Original Films “F1 The Movie”, som nu strömmar på Apple TV.

“Du måste kunna få en nivå av flykt och spektakel” I kosinskis filmskapande är de tekniska elementen spännande och något han konsekvent driver gränser med vad som är möjligt på skärmen. Men han har också insett att utan en kraftfull historia och en känslomässig koppling som publiken har med karaktärer, kommer de inte att engagera sig i filmen. Och medan F1 nu är tillgänglig för att strömma, tänker Kosinski alltid på vad som gör att någon faktiskt lämnar sitt hem och går till en biograf.

“Jerry Bruckheimer säger alltid, “Om det inte är på sidan , är det inte på scenen.” Så du behöver den historien för att arbeta i skriptformat, säger Kosinski. “Det måste ta dig på sidan.

Och en bra regel Jag har lärt mig är, om jag sätter mig ner för att läsa ett manus för första gången och jag gör det hela vägen till slutet utan att stanna, det är en bra start. “Du måste ha känslorna och karaktären och resan på sidan, och sedan som regissör, översätta det till en historia för skärmen, måste du kunna ta en nivå av flykt och spektakel till det som får människor ur sina hem, till teatern. För det är svårare än någonsin nu. Vi har så många möjligheter till underhållning, antingen i handflatan eller i vårt vardagsrum.

För att komma ut och gå till en teater, behöver du att ha något riktigt, riktigt speciellt, och det är vad jag alltid tänker på. Och med min besättning, letar efter sätt att visa en publik något de inte har sett förut. Så du behöver en bra historia, och sedan behöver du en värld som kräver att ses på den största skärmen.

Och när du kan föra dessa två saker tillsammans, har du ett skott på att göra något speciellt. “Javier Bardem som Ruben Cervantes och brad Pitt som Sonny Hayes i Apple Original Films” “F1 The Movie”, nu streaming på Apple Pitt är en “gammalskola filmstjärna"Speaking om att arbeta med Brad Pitt, Kosinski delade att F1 var en berättelse som skådespelaren verkligen kopplade till och kände passionerat om att skapa. ”Brad är någon jag alltid har beundrat och alltid velat jobba med.

Vi kom nära ett par gånger under åren, men det här är den första filmen som vi faktiskt fick en chans att slutföra tillsammans, säger Kosinski. Han är typ av en old-school filmstjärna. Han var intresserad av att spela en karaktär som inte nödvändigtvis förändrar när vi går igenom den här historien, men förändrar människorna omkring honom.

Och jag tror att det är lite mer av en 70-talet stil karaktär. Paul Newman, Robert Redford typ av stilkaraktär. “Brad är en otrolig skådespelare, men han är också en bra producent.

Vet allt om filmskapandeprocessen. Hade verkligen otroliga instinkter för vem den här karaktären var, och jag tror att han identifierade sig med Sonny också, på en personlig nivå, och jag tror att det kommer över i prestationen. Han älskade verkligen att spela denna karaktär.

Han var ledsen på skjutdagen sist när han var tvungen att ta sig ur bilen för sista gången. Så jag tror att han saknar körning och skulle älska att komma tillbaka i sätet, om vi kan komma med en historia värdig det. Med F1 nominerad till två Golden Globes och har fått sju Critics Choice Awards-nomineringar, betonade Kosinski att medan han inte gör filmer för att vinna utmärkelser, känns det att “gratifiera” att hela lagets arbete bakom filmen erkänns.

“F1 The movie”: Hur Joseph Kosinski använde riktiga bilar, riktiga spår och Brad Pitts “gammalskola filmstjärna” charm Audiences kastades in i den spännande världen av racing när F1 The Movie landade i teatrar tidigare i år. Nu är filmen, regisserad av Joseph Kosinski och med Brad Pitt, Damson Idris, Javier Bardem och Kerry Condon, tillgänglig för att strömma hemma på Apple TV+. Berömd förare Lewis Hamilton, som också är en producent på filmen, gav F1 sin tätning av godkännande, kallar det “den mest autentiska racingfilmen du någonsin kommer att uppleva.”

Och med det kom uppslukande och tekniskt imponerande filmskapande från kosinski , uppnå racing skott som vi aldrig har sett förut, vilket resulterar i en film som gör att du känner att du är rätt på banan. När Kosinski verkligen lutade sig in i praktiska skott för filmen, betonade han att “ingenting ersätter en kameraupplevelse. “Vi kan känna det i vår tarm när något skjuts för verkligt, jämfört med skapat i datorn, eller skapat med AI”, säger Kosinski.

Det är något som, till och med går tillbaka till Tron: Legacy, min första film, en otrolig mängd av den filmen sköts praktiskt taget. De var mestadels riktiga uppsättningar och riktiga kostymer, och vi byggde så mycket som möjligt, även för den filmen som ägde rum i den digitala världen. Top Gun: Maverick, vi sköt i riktiga F/A-18 jets med skådespelare i baksätet. “Det är något vi skjutit ännu längre här med F1.

Detta är det enda sättet jag är intresserad av göra filmer, är att skjuta dem i kameran så här, och det är något jag kommer att fortsätta att driva för. Självklart är CGI och AI fantastiska verktyg som vi kan använda, men jag tror att du alltid behöver börja med riktig fotografering. Publiken kommer att uppskatta det.

Det resonerar mer emotionellt. Dessutom har kosinski inte bara begått autentiska och spännande racingscener, utan bland de tekniska utmaningarna gav regissören Formel En fans något de älskar att titta på varje säsong av sporten: upplever personligheter i varje racebana. “Det är en global sport, och varje spår har sin egen atmosfär, oavsett om det är öppningsceremonier, eller musiken eller inställningen, är de alla så olika”, säger Kosinski.

Så jag ville definitivt fånga så mycket av det som jag kunde. “Vi reste runt världen med sporten skytte på alla dessa riktiga spår. De hade alla sina egna unika väder och utmaningar, Vegas var förmodligen den mest utmanande av dem alla, men det var viktigt för mig. Vi försöker reflektera det i musiken också genom att få artister från hela världen att göra soundtracket.

Alla frågar mig om jag har ett favoritspår. Jag tror att Spa verkligen är vackert ute i den belgiska skogen. Vegas var väldigt utmanande.

Abu Dhabi, naturligtvis, det är där säsongen slutar, var den mest minnesvärda. Det ser ut som inget annat. “Direktor och producent Joseph Kosinski i uppsättningen av Apple Original Films “F1 The Movie”, som nu strömmar på Apple TV.

“Du måste kunna få en nivå av flykt och spektakel” I kosinskis filmskapande är de tekniska elementen spännande och något han konsekvent driver gränser med vad som är möjligt på skärmen. Men han har också insett att utan en kraftfull historia och en känslomässig koppling som publiken har med karaktärer, kommer de inte att engagera sig i filmen. Och medan F1 nu är tillgänglig för att strömma, tänker Kosinski alltid på vad som gör att någon faktiskt lämnar sitt hem och går till en biograf.

“Jerry Bruckheimer säger alltid, “Om det inte är på sidan , är det inte på scenen.” Så du behöver den historien för att arbeta i skriptformat, säger Kosinski. “Det måste ta dig på sidan.

Och en bra regel Jag har lärt mig är, om jag sätter mig ner för att läsa ett manus för första gången och jag gör det hela vägen till slutet utan att stanna, det är en bra start. “Du måste ha känslorna och karaktären och resan på sidan, och sedan som regissör, översätta det till en historia för skärmen, måste du kunna ta en nivå av flykt och spektakel till det som får människor ur sina hem, till teatern. För det är svårare än någonsin nu. Vi har så många möjligheter till underhållning, antingen i handflatan eller i vårt vardagsrum.

För att komma ut och gå till en teater, behöver du att ha något riktigt, riktigt speciellt, och det är vad jag alltid tänker på. Och med min besättning, letar efter sätt att visa en publik något de inte har sett förut. Så du behöver en bra historia, och sedan behöver du en värld som kräver att ses på den största skärmen.

Och när du kan föra dessa två saker tillsammans, har du ett skott på att göra något speciellt. “Javier Bardem som Ruben Cervantes och brad Pitt som Sonny Hayes i Apple Original Films” “F1 The Movie”, nu streaming på Apple Pitt är en “gammalskola filmstjärna"Speaking om att arbeta med Brad Pitt, Kosinski delade att F1 var en berättelse som skådespelaren verkligen kopplade till och kände passionerat om att skapa. ”Brad är någon jag alltid har beundrat och alltid velat jobba med.

Vi kom nära ett par gånger under åren, men det här är den första filmen som vi faktiskt fick en chans att slutföra tillsammans, säger Kosinski. Han är typ av en old-school filmstjärna. Han var intresserad av att spela en karaktär som inte nödvändigtvis förändrar när vi går igenom den här historien, men förändrar människorna omkring honom.

Och jag tror att det är lite mer av en 70-talet stil karaktär. Paul Newman, Robert Redford typ av stilkaraktär. “Brad är en otrolig skådespelare, men han är också en bra producent.

Vet allt om filmskapandeprocessen. Hade verkligen otroliga instinkter för vem den här karaktären var, och jag tror att han identifierade sig med Sonny också, på en personlig nivå, och jag tror att det kommer över i prestationen. Han älskade verkligen att spela denna karaktär.

Han var ledsen på skjutdagen sist när han var tvungen att ta sig ur bilen för sista gången. Så jag tror att han saknar körning och skulle älska att komma tillbaka i sätet, om vi kan komma med en historia värdig det. Med F1 nominerad till två Golden Globes och har fått sju Critics Choice Awards-nomineringar, betonade Kosinski att medan han inte gör filmer för att vinna utmärkelser, känns det att “gratifiera” att hela lagets arbete bakom filmen erkänns.