Lewis Hamilton säger att hans nya Ferrari bakre ** upphöjning * kändes “samma som tidigare” under Formel 1 lagets filmdag, och förväntar sig att det kommer att ta tid att se betydande fördelar. Som avslöjats av , Hamilton och lagkamrat Charles Leclerc använde lagets andra och sista 200km filmning dag i Mugello för att prova en ny bakre fjädring geometri tidigare denna månad. Den nya suspensionen bör göra SF-25 mindre känslig för höjdförändringar, öppna användbara installationsalternativ för att förbättra bilens smala driftsfönster och dess Pirelli-däck, och om det lyckas bör det därför göra det lättare för Ferrari att fullt ut utnyttja sin 2025-bils potential på olika kretstyper.
**************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** I samband med den nya suspension geometri, som innehåller ** lägre ** önskningar, laget uppdaterade också de olika mässor och vinglor för att förbättra aerodynamisk prestanda. “Denna revidering av den bakre suspension geometri utlöste en omoptimering av wishbone fairings samt lägre och övre vinkel kaskader, i syfte att maximera aerodynamisk effektivitet,” Ferrari detaljerad i sin FIA uppgraderingsdokument som distribueras på fredag morgon. **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Det lade också till ett nytt bakre wing flap alternativ för lägre downforce kretsar som Spa.
När ** frågade** om Ferraris upphängningsuppgradering, spelade Hamilton ner någon omedelbar inverkan och misstänkte att det skulle ta Scuderia tid att låsa upp hela utbudet av fördelar, eftersom han kände ingen skillnad på lagets simulator ännu. På frågan hur upphävandet kändes i Mugello svarade han: “Detsamma som det gjorde veckorna innan. Det var en fotograferingsdag, i grunden.
Så vi gjorde som 10 ** laps ** eller vad som helst - 14 varv av filmning. Det var inte en Hamilton, FerrariLewis Hamilton, Ferrari “Vi kommer att få testa upphängningen, och jag är säker på att det kommer att bli lärdomar från det. Vi kommer att räkna ut hur man finjusterar det och försöker extrahera prestanda från det.
På **-simulatorn finns ingen skillnad, men jag är säker på olika kretsar, kanske det kommer att finnas fördelar. “För mig anländer det positiva på filmdagen där du ser att nya bitar kommer. För i allmänhet hade vi ett uppgraderat golv i Bahrain och sedan var det ganska länge innan vi fick en ny uppgradering - jag tror att det var Österrike.
Och pace-wise det var inte nödvändigtvis vad jag trodde vi skulle ha. – Jag var väldigt glad över att se att det tydligt finns ett stort tryck tillbaka på fabriken. Det finns en hel del ** förändringar **, och sedan för att se resultaten av dessa förändringar tar tid.
Så jag var verkligen tacksam för att vi fick nya delar. Vi försöker sätta dem att använda denna ** helg **. Varför Lewis Hamilton “kallas på möten med? Ferrari bossar före F1 Belgian GP Ferrari för att testa bakre upphängningsuppdatering på Mugello F1-filmdagen Hamilton erkände att introducera de nya delarna på Spas sprint weekend kommer att göra det svårare att fullt ut utnyttja den nya upphängningen i helgen.
“Mycket, mycket svårt. Vi har inte mycket tid, så du behöver ** för att dubbla upp, tillade sju-timmars världsmästaren. Du måste se till att du får så mycket information från båda bilarna.
“När det gäller ** av finjustering av bilen, det är mycket osannolikt vi? Vi kommer att optimera det under helgen. Det är förmodligen något vi? optimera under de närmaste helgerna. “…com artiklar besöker vår hemsida.