Mercedes vid barmhärtigheten av vädret på F1...

Mercedes vid barmhärtigheten av vädret på F1...

George Russell tror att **-mercedes ** är “väderns nåd” när laget försöker återta sin form från förra årets brittiska Grand Prix - där Lewis Hamilton säkrade sin 104:e Formel 1-seger. Mercedes prestationsunderskott i varmare förhållanden har varit väl dokumenterat under de senaste två säsongerna, och 40C spårtemperaturerna hade börjat driva laget bort från framsidan på både korta och långa lopp över FP1 och FP2 på fredag på Silverstone. Men en förväntad förändring under helgen till mer överbelastade förhållanden bör gynna Mercedes, med tanke på den lägre termiska nedbrytningen som upplevs på bakdäcken - vilket har visat sig vara fallet hittills med en molnig start på lördagens spår.

russell hoppas att förhållandena inte kommer att stiga för mycket under resten av helgen, och tillägger att det är frustrerande att Mercedes förmögenheter är så oupplösligt kopplade till vädret. Efter det är det inte särskilt nära, men det har varit lite varmare. Spåret var 40 grader, och jag hoppas resten av helgen svalnar det ner, säger Russell, som nyligen vann en cool kanadensisk Grand Prix, efter FP2.

Det är lite frustrerande för oss att vi varje vecka är på väderets ********* och vi måste förbättra det. Speciellt nu går vi in i sommarmånaderna, vi gör allt vi kan för att förbättra det. Jag tror att våra förmögenheter kommer att vända något under resten av helgen, och det kommer mot oss, men som jag sa kan vi inte vara i barmhärtighet av vädret, och vi är just nu.

“George russell, MercedesGeorge Russell, MercedesRussell tror att den motsatta situationen nu gäller Ferrari, som har låtit det italienska laget klaw tillbaka prestanda och positioner kontra Mercedes som kalendern nu väver mot sommarmånaderna. Samtidigt hoppas på kallare väder för att se till att Mercedes bakaxel överhettning fråga inte baka huvudet, och att vara öppen för möjligheten att regna i kvalifikation, Russell lade till en torr race på söndag till sin omfattande önskelista. Han pekade på den större nedbrytningen som finns i våtväderdäcken, eftersom dessa är betydligt mjukare jämfört med det torra gummiet för att hjälpa till att generera temperatur i hala förhållanden.

Ferrari har ** verkligen* vridit upp den för de sista raserna? Russell tillade. ?? De har varit starka i racing takt hela säsongen verkligen, men de har haft dåliga kvalifikationer. Men jag tror nu att vi går in på sommaren, alla är överhettning lite mer, och vi har verkligen tagit ett steg bakåt, och de har tagit ett steg framåt enbart på grund av temperaturen.

Så det är förmodligen inte ** bra ** av någon anledning, men det är definitivt inte bra för oss av andra skäl också. “Om det är vått i att kvalificera sig, definitivt glad för det. Det våta däcket är lite av en unik, eftersom de våta däcken faktiskt gräver mer än torra däck.

Så ** faktiskt **, Allt är lite… Jag vill inte bli för bulked upp i detaljerna här, men faktiskt en våt ras förmodligen inte skulle vara idealisk. Men om vi bara ville ha det fint och kallt och torrt, skulle det vara perfekt.

Gordon Ramsay möter några fans.com-artiklar besöker vår hemsida.