?? Ingen fråga? Isack Hadjar får attackera...

?? Ingen fråga? Isack Hadjar får attackera...

Red Bull och Racing Bulls Formel 1 chefer vederlägga förslag som Isack & **nbsp *; Hadjar & nbsp; förväntades hålla stationen som han tog sin jungfru F1 pall på den nederländska Grand Prix bakom Max Verstappen. Hadjar  kvalificerad tillsammans Verstappen på andra raden i Zandvoort och skuggade världsmästaren genom loppet, försöker sätta holländaren under press i den sista stinten av loppet för tredje. Det blev en kamp för andra som Lando Norris gick i pension och gav ett genombrott grand prix podium för 20-årig rookie & nbsp;Hadjar.

Medan &*nbsp; Hadjar  fick kort inom övertagning av Verstappen, fransmannen aldrig fick tillräckligt nära för att attackera systerlagets bil som Verstappen övde takten när han behövde. Men alla förslag som & nbsp; Hadjar & nbsp; förväntades hålla stationen har borstat bortom ledarskapet för båda lagen. På frågan av den österrikiska sändaren ORF om det fanns någon gentleman avtal mellan de två Red Bull ägda lag i den utsträckning, Racing Bulls VD Peter Bayer sade: “Nej, nej, absolut inte.

Tvärtom, som ett ** smalare lag,* vi? här för att ge de stora lagen lite värme. Om han hade haft takten, skulle han? Har attackerat, ingen fråga. Men det visade sig att Max bara hanterade sina däck.

Så snart han såg Isack komma, plockade han upp * tempot * igen och drog bort. I slutändan var de två ganska lika i termer av ras takt. Men om möjligheten presenterar sig själv, då? Kommer definitivt att gå för det - lovat!

! “Max Verstappen, Red ** bull ** Racing, Isack Hadjar, Racing Bulls TeamMax Verstappen, Red Bull Racing, Isack Hadjar, Racing Bulls TeamRed Bull rådgivare Helmut Marko sa att han inte ens hade tänkt på scenariot, men indikerade Red Bull “skulle inte ha ingripit, så länge det stannade rättvist och utan kollisioner “, medan Red Bulls team chef Laurent Mekies platta ut avfärdade teorin. Om han inte var tillåten skulle det vara olagligt. Så svaret är ja, han är tillåten, säger Mekies.

“Och jag påminner dig om den sista tävlingen, vi slutade bakom racingbullarna i Budapest. Bayer sade att den anglo-italienska ** ång * s sjätte pallen i sin existens gjordes extra speciell efter de problem som laget ställdes inför under fredagspraxis. **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Det förändrades   Hadjars motor mellan FP1 och FP2 efter att ha stött på sensorproblem men sedan bad honom att parkera VCARB 02-bilen på rätt spår på sin första FP2-lap & nbsp; som en försiktighetsåtgärd när det upptäckte avvikelser i batterisystemet, vilket ledde till mer övernattning arbete för att säkerställa att fransmannen kunde köra problemfri på lördag.

“Självklart är det en otrolig känsla, särskilt att se Isack där uppe på pallen bredvid Max”, tillägger Bayer. Otroligt känslomässigt, också för att vi hade så många problem på fredagen. Teamet bröt utegångsförbudet, arbetade genom natten, byggde om bilen och i slutändan kom allt samman.

– Strategin var ** bra*, starten var bra och Isack gjorde inte ett enda misstag. I slutändan var det kanske också lite av den modiga lyckan som förde oss till pallen. .com artiklar besöker vår hemsida.