
** racing ** Bulls och Aston Martin är bland mittfältet F1-lag som ger aerodynamiska uppdateringar till helgens belgiska Grand Prix på Spa eftersom båda trupperna syftar till att få ett fast fotfäste i F1: s tight 2025 mittfält. Racing Bulls startade säsongen 2025 på framsidan, men en uppsjö av missade möjligheter lämnade den i rörelse av Williams, Haas och Aston Martin. Denna situation har vänt sig helt under de senaste två månaderna, med det anglo-italienska laget poäng 26 poäng sedan Monaco.
Under samma period, femteplacerade Williams stannade, Aston förde förbättringar, och **sauber ** har nu hoppfrogged RB för sjätte plats i F1-ställningarna. I ett försök att klä tillbaka sitt fempunktsunderskott till det kraftigt uppgraderade Sauber-teamet tar Racing Bulls en rad aerodynamiska uppdateringar i helgen. “Vi har ett par bitar för Spa, ett par små aerodynamiska uppdateringar för Spa”, inkommande lagledare Alan Permane berättade & nbsp;.
Och då tror jag att det kommer att finnas en sak efter nedstängningen. Men återigen har vi i stort sett flyttat över till 2026. “Alan **permane **, lag huvudman RB F1 TeamAlan Permane, lag huvudman RB F1 TeamRacing Bulls är inte ensam i sin sista 2025 push, med Aston Martin lovar också införandet av en “stor komponent” för att följa upp sina senaste förbättringar trialled på British Grand Prix. Att samla in data på aerodynamiska paketet var svårt att göra på grund av våta, föränderliga förhållanden, men vi? ll samlas i fabriken och träna exakt vad vi har lärt oss om golvet och de mindre topp kroppsarbete förändringar, säger Aston F1 boss Andy Cowell till SiriusXM. Vi har en annan stor komponent som kommer till Spa, och vi kommer att träna vad vi gör under resten av året också.
Vi är inte ** pekande ** något mer betydande aerodynamisk resurs på, men om det finns saker som vi kan upptäcka att vi kan städa upp som bara hjälpa till att förfina våra verktyg, gör det arbetet nu kommer att hjälpa oss för? 26 och bortom.? I verkligheten har de flesta lag i stort sett, om inte helt, skiftat fokus till 2026 i sina vindtunnlar, men på grund av den tid det tar från att komma upp med ett flygkoncept för att sätta en producerad del på racerbilen, kommer flera uppgraderingar har gått igenom produktionscykeln under de senaste veckorna medan 2026-modellerna har befallt det mesta av utvecklingsbudgeten. “Den stora majoriteten av det är 2026 nu”, säger Permane. Så, liksom alla lag, dessa uppdateringar kommer igenom nu som har utformats och gått igenom vindtunnel veckor, även månader sedan.
. Isack **hadjar **, Racing Bulls TeamIsack Hadjar, Racing Bulls På detta sena stadium i regleringscykeln är lagen osannolikt att hitta stora genombrott, men en titt på de kvalificerade tidskrifterna den här säsongen visar att även en halv tiondel av ren prestanda kan göra skillnaden mellan att gå ut i Q1 och göra det till Q3. Det har gjort jaga mindre tweaks till sommaren bryta en frestande utsikter för lag, och det har också placerat ett ännu större fokus på spårning avrättning, vilket kommer att vara avgörande vid den belgiska Grand Prix eftersom det är en sprint helg med bara en enda praxis session. “Spa har ett par extra komplikationer”, förklarade Permane.
För det första är det sprinten ** helg*. För det andra kommer det utan tvekan regna någon gång under helgen, eftersom det alltid gör det. Eftersom mittfältet är så tätt, om du saknar en tiondel och du har lite av en helg, eller kanske du inte får saker perfekt rätt eller spåret passar inte riktigt din bil, kan du gå från att ha den femte snabbaste bilen till den sjunde, åttonde, nionde snabbaste bilen, ganska enkelt.
Du kan vara ur Q1 eller Q3 med en ** tiondel, antingen ** sätt. Så vi kommer att gå till de två tävlingarna med - jag kommer inte att säga full av förtroende - men med planen att vår bil är väl kapabel att nå Q3 och poäng. Men vi vet att vi måste få allt rätt att göra det.
**.com artiklar ** besök vår hemsida.