
1 / 4Britain F1 GP Auto RacingKick Sauber föraren Nico Hulkenberg i Tyskland, precis bär hjälm, firar med sina lagkamrater för sin tredje position under den brittiska Formel 1 Grand Prix race på ** silverstone ** racetrack i Silverstone, England, söndag, 6 juli 2025. (AP. Det var trots allt inte menat att vara året.
Mercedes skickade över en personal till **sauber ** med flaskor Champagne och ett meddelande om gratulationer efter Nico H?lkenbergs överraskning tredje plats på British Grand Prix på söndag. Det var hans första pall som förare och lagets bästa mål på 13 år. Sauber personal hoppade och sjöng när mousserande vin sprutades runt lagets gästfrihet plats.
Inte illa för ett byggår?* som H?lkenberg satte det i februari. Sauber var ett av lagen som såg 2026 möjligheter innan 2025 började. Den största regelförändringen i en generation ger mindre bilar med rörliga fram- och bakvingar och mer elektrisk kraft.
team** som också har varit med år 2025 har chansen att göra ett stort steg framåt. Lagen tittar ett hopp framåt Vid halvvägspunkten för säsongen 2025, Aston Martin, Williams och Sauber - att bli rebranded Audi nästa år - alla har ambitiösa planer för 2026. Utvecklingsarbete på Aston Martins helt nya vindtunnel över vägen från Silverstone-kretsen är 99% inriktad på nästa års bil, säger teamchefen Andy Cowell fredag.
. Det är den ** första ** Aston Martin övervakas av design bra Adrian Newey, som har skapat titelvinnande bilar för Williams, McLaren och Red Bull över nästan 40 år i F1 och är stjärnan signering av lagets nya era. Han driver gränserna, säger Cowell. ?? Han paketerar 10 saker i det utrymme där bara en normalt skulle passa. Det har varit en tyst 2025 på rätt spår. Aston Martin hade sin första dubbla poäng efter säsongen söndag, med Lance Stroll sjunde och Fernando Alonso nionde.
På Williams testade föraren Alex Albon 2026 idéer i simulatorn innan säsongen 2025 började. team har investerat kraftigt i reformer bakom kulisserna för att återta sina härlighetsdagar som en seriell titelvinnare på 1980- och 1990-talet. Att förvandla Sauber till Audi-arbetsteamet ger en ny nivå av förväntan, medan General Motors går med i F1 2026 med sitt varumärke Cadillac.
Front-runners har mer att förlora Topplag står i synnerhet inför en knepig fråga att bedöma när man ska sluta utveckla årets bil och gå all-in på 2026. Red *bull var den stora vinnaren från de sista stora förändringarna år 2022 då Max Verstappen vann fyra raka titlar. Det är stor förändring denna gång utan Newey och med ett nytt motorpartnerskap mellan Red Bull Powertrains och Ford.
Verstappens framtid är oklar bland spekulationer han kunde lämna för Mercedes. Det skulle vara en katastrof? för att Red ** ska förlora honom, berättade McLaren chef Zak Brown för Associated Press på lördag. Sport går i cykler, säger Red Bull-teamets rektor Christian Horner förra veckan. ?? Vi har haft två otroligt framgångsrika cykler i Formel 1, och vad vi vill göra är att bygga mot nästa cykel. " Naturligtvis vill vi att det ska vara med Max men vi förstår trycket som nästa år, med oss som ny kraftenhetstillverkare. Förra gången reglerna ändrades visade McLaren att det är möjligt att starta en ny F1-eran långsamt men utvecklas till en titel utmanare.
Det tog över **två år ** tills genombrottsvinsten, men.__AP auto racing: