Sergio *perez säger att hans röda tjurbytens kamp visar att han inte har något att bevisa på sin Formel 1-retur med Cadillac. På tisdag presenterades Perez och kollega F1-veteranen och flera tävlingsvinnare Valtteri Bottas som upplevelseparet som leder Cadillacs avgift 2026 som F1:s 11:e lag. Nyheten innebär att den 35-årige mexikanska kommer att återvända till nätet efter en påtvingad ettårig paus.
- Läst Varför Cadillac valde Valtteri Bottas och Sergio *perez över amerikanska förare för F1 2026 I slutet av 2024, bara ett halvår efter att ha tjänat en kontraktsförlängning, Perez fortsatta kamp med Red Bulls knepiga 2024 bil ledde till att laget betalade av sitt kontrakt, istället främjar första Liam Lawson och sedan Yuki Tsunoda till den svåra platsen bredvid Max Verstappen Kommer tillbaka i serien i en helt ny miljö, sex-timmars grand prix vinnare Perez säger att han kommer att ha “ingenting att bevisa” efter hans karaktär byggnad Red Bull avgång med tanke på de tuffa omständigheter som har plågat hans efterträdare i sätet ännu mer. “Jag känner att det inte finns något att bevisa.
Inte bara på grund av den nuvarande **-drivrutinen ** eller nästa förare som var i mitt säte men även innan det. Nu glömmer alla om det, men det har varit en mycket svår plats att vara i, att ständigt anpassa sig, att bygga förtroende mentalt. Det är en mycket unik utmaning.
Jag tror inte att jag har något att bevisa när du ser mängden ** punkter* de har gjort. Det är som fem poäng under hela säsongen. Yuki Tsunoda, Red Bull Racing TeamYuki Tsunoda, Red Bull Racing Team “För mig är det mer en comeback att njuta av sporten.
Jag vill njuta av *sport som jag älskar, sporten som har gett mig så mycket. Jag hade inte råd att lämna det sätt jag lämnade sporten, och det är därför jag kommer tillbaka med det här nya projektet. Hoppas det är en mycket framgångsrik.
Men bland det, mer än något annat, vill jag njuta av denna comeback. “Perez erkände att de svåra omständigheterna kring hans röda***-utträde, utan några garantier över att någonsin göra det tillbaka till ett F1-startnät, innebar att det var viktigt för honom att ta en lång paus från konkurrensen och mentalt koppla bort innan han påbörjade en ny utmaning med det amerikanska laget. “För mig var det mycket viktigt att ha den här gången av sporten, särskilt för att det bara blev klart mot slutet av året att jag inte skulle fortsätta med Red Bull,” avslöjade han.
“Så i stället för att hoppa in i något bara för att stanna på nätet, jag behövde den tiden för att koppla bort från sporten och för att förstå vad jag verkligen vill **** i min karriär. Det var inte särskilt tydligt för mig i början, särskilt de första månaderna, vad jag ville göra nästa. **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Ju mer jag pratade med Cadillac-teamet, desto mer blev det uppenbart att det här är vad som väcker mig att gå tillbaka.
Det är bara inte ** gå tillbaka ** till nätet med ett vanligt lag för att slåss för podier och tävlingar och poäng. Detta är ett helt projekt. Dynamiken, jag känner, är annorlunda.
Valtteri bottas, Sergio Perez, Cadillac Valtteri Bottas, Sergio Perez, Cadillac När han frågade vad han lärde sig av sin tid, svarade han: “Jag lärde mig om mig själv som förare. Jag har varit i rampljuset för hela min karriär - inte bara i Formel 1, även från kartdagarna. Du inser att när du går tillbaka och tittar på sporten som fan, är saker som racingförare oroar sig för helt irrelevanta för den offentliga aspekten, även för de människor som känner till sporten.
Min vision nu, kommer ** tillbaka ** till sporten, är att njuta av det och ge maximalt varje gång jag är i bilen, arbetar med laget, det är verkligen vad som är viktigt. Alla övriga är externa faktorer. Det kommer också att göra det lättare för Perez att acceptera att starta på baksidan av nätet, vilket kommer att vara ett troligt scenario i år ett av Cadillacs fledgling F1-äventyr under de nya 2026-reglerna.
“** ibland** om din bil är konkurrenskraftig, gör du det till podiet, men ibland har du gjort en enorm ras och du avslutar P15. – Föraren som avslutar P15 och vet att det har gjort maximalt tillsammans med laget och att de går framåt, det borde vara något att känna sig stolt över och se sporten utifrån. “För att läsa fler artiklar besök vår Perez: “Jag har ingenting att bevisa” med Cadillac efter Red Bull F1-utträde Sergio Perez säger att hans röda tjurbytens kamp visar att han inte har något att bevisa på sin Formel 1-återkomst med Cadillac.
. **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** På tisdag, **perez ** och kollega F1 veteran och flera race vinnare Valtteri Bottas presenterades som upplevelseparet som kommer att leda Cadillac avgift i 2026 som F1: s 11: e laget **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Nyheten innebär att den 35-årige mexikanska kommer att återvända till nätet efter en påtvingad ettårig paus.
- Läst Varför Cadillac valde Valtteri Bottas och Sergio Perez över amerikanska förare för F1 2026 I slutet av 2024, bara ett halvår efter att ha tjänat en kontraktsförlängning, ledde Perez fortsatta kamp med Red Bulls knepiga 2024-bil till att laget betalade av sitt kontrakt, istället för att främja första Liam Lawson och sedan Yuki Tsunoda till den svåra platsen bredvid Max Verstappen.
Kommer tillbaka i serien i en helt ny miljö, sex-timmars grand prix vinnare Perez säger att han kommer att ha “* ingenting ** att bevisa” efter hans karaktärsbyggande Red Bull avgång med tanke på de tuffa omständigheter som har plågat hans efterträdare i sätet ännu mer. Jag känner att det inte finns något att bevisa **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Inte bara på grund av nuvarande förare eller nästa förare som var i mitt säte, men även innan det.
“Nu glömmer alla** om det, men det har varit en väldigt knepig plats att vara i, att ständigt anpassa sig, att bygga förtroende mentalt. Det är en mycket unik utmaning. Jag tror inte att jag har något att bevisa när du ser hur mycket poäng de har gjort.
Det är som fem poäng under hela säsongen. Yuki Tsunoda, Red Bull Racing TeamYuki Tsunoda, Red Bull Racing Team “Till mig är det mer en comeback att njuta av *sport. Jag vill njuta av den sport jag älskar, sporten som har gett mig så mycket.
Jag hade inte råd att lämna det sätt jag lämnade sporten, och det är därför jag kommer tillbaka ** med detta nya projekt. Hoppas det är en mycket framgångsrik. Men bland det, mer än något annat, vill jag njuta av denna comeback.
“Perez erkände att de svåra omständigheterna kring hans röda***-utträde, utan några garantier över att någonsin göra det tillbaka till ett F1-startnät, innebar att det var viktigt för honom att ta en lång paus från konkurrensen och mentalt koppla bort innan han påbörjade en ny utmaning med det amerikanska laget. “För mig var det mycket viktigt att ha den här gången av sporten, särskilt för att det bara blev klart mot slutet av året att jag inte skulle fortsätta med Red Bull,” avslöjade han. Så istället för att hoppa in i något bara för att stanna på nätet behövde jag den tiden för att koppla bort från sporten och förstå vad jag verkligen vill ha nästa i min karriär.
Det var inte särskilt tydligt för mig i början, särskilt de första månaderna, vad jag ville göra nästa. **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Ju mer jag pratade med Cadillac *team, desto mer blev det uppenbart att det här är vad som väcker mig att gå tillbaka. **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Det är bara inte att gå tillbaka till nätet med ett vanligt lag för att kämpa för podier och raser och poäng.
Detta är ett helt projekt. Dynamiken, jag känner, är annorlunda. Valtteri bottas, Sergio Perez, Cadillac Valtteri Bottas, Sergio Perez, Cadillac När han frågade vad han lärde sig av sin tid, svarade han: “Jag lärde mig om mig själv som förare.
Jag har varit i rampljuset för hela min karriär - inte bara i Formel 1, även från kartdagarna. Du inser att när du går tillbaka och tittar på **sport ** som fan, saker som racingförare oroar sig för är helt irrelevanta för den offentliga aspekten, även för de människor som känner sporten. Min vision nu, kommer tillbaka till sporten, är att njuta av det och ge maximalt varje gång jag är i bilen, arbetar med laget, det är verkligen vad som är viktigt.
Alla övriga är externa faktorer. Det kommer också att göra det lättare för Perez att acceptera att starta på baksidan av nätet, vilket kommer att vara ett troligt scenario i år ett av Cadillacs fledgling F1-äventyr under de nya 2026-reglerna. “Ibland, om din bil är konkurrenskraftig, gör du det till podiet, men ibland har du gjort en enorm ras och du avslutar P15.”
– Föraren som avslutar P15 och vet att det har gjort maximalt tillsammans med laget och att de går framåt, det borde vara något att känna sig stolt över och se sporten utifrån. För att läsa fler artiklar besök vår *perez: “Jag har ingenting att bevisa” med Cadillac efter Red Bull F1-utträde Sergio Perez säger att hans röda tjurbytens kamp visar att han inte har något att bevisa på sin Formel 1-retur med Cadillac. På tisdag presenterades Perez och kollega F1-veteranen och flera tävlingsvinnare Valtteri Bottas som upplevelseparet som leder Cadillacs avgift 2026 som F1:s 11:e lag.
**************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Nyheten innebär att den 35-årige mexikanska kommer att återvända till nätet efter en påtvingad ettårig paus.
- Läst Varför Cadillac valde Valtteri Bottas och Sergio *perez över amerikanska förare för F1 2026 I slutet av 2024, bara ett halvår efter att ha tjänat en kontraktsförlängning, Perez fortsatta kamp med Red Bulls knepiga 2024 bil ledde till att laget betalade av sitt kontrakt, istället främjar första Liam Lawson och sedan Yuki Tsunoda till den svåra platsen bredvid Max Verstappen Kommer tillbaka i serien i en helt ny miljö, sex-timmars grand prix vinnare Perez säger att han kommer att ha “ingenting att bevisa” efter hans karaktär byggnad Red Bull avgång med tanke på de tuffa omständigheter som har plågat hans efterträdare i sätet ännu mer.
“Jag känner att det inte finns något att bevisa **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Inte bara på grund av den nuvarande **-drivrutinen ** eller nästa förare som var i mitt säte men även innan det. Nu glömmer alla om det, men det har varit en mycket svår plats att vara i, att ständigt anpassa sig, att bygga förtroende mentalt.
Det är en mycket unik utmaning. Jag tror inte att jag har något att bevisa när du ser mängden ** punkter* de har gjort. Det är som fem poäng under hela säsongen.
. Yuki Tsunoda, Red Bull Racing TeamYuki Tsunoda, Red Bull Racing Team “Till mig är det mer en comeback att njuta av *sport. Jag vill njuta av den sport jag älskar, sporten som har gett mig så mycket. Jag hade inte råd att lämna det sätt jag lämnade sporten, och det är därför jag kommer tillbaka med det här nya projektet.
Jag hoppas att det är en väldigt framgångsrik.* Men bland det, mer än något annat, vill jag njuta av denna comeback. “Perez erkände att de svåra omständigheterna kring hans Red Bull-utträde, utan några garantier över att någonsin göra det tillbaka på ett F1-startnät, innebar att det var viktigt för honom att ta en lång paus från konkurrensen och mentalt koppla bort innan han påbörjade en ny utmaning med det amerikanska laget.
“För mig var det mycket viktigt att ha denna **-tid ** av sporten, särskilt eftersom det bara blev klart mot slutet av året som jag inte skulle fortsätta med Red Bull.” Så istället för att hoppa in i något bara för att stanna på nätet, behövde jag den tiden för att koppla bort från sporten. För att förstå vad jag verkligen vill ha nästa i min karriär. Det var inte särskilt tydligt för mig i början, särskilt de första månaderna, vad jag ville göra nästa.
Ju mer jag pratade med Cadillac *team, desto mer blev det uppenbart att det här är vad som väcker mig att gå tillbaka. Det är bara inte att gå tillbaka till nätet med ett vanligt lag för att kämpa för podier och raser och poäng. Detta är ett helt projekt.
Dynamiken, jag känner, är annorlunda. Valtteri bottas, Sergio Perez, Cadillac Valtteri Bottas, Sergio Perez, Cadillac När han frågade vad han lärde sig av sin tid, svarade han: “Jag lärde mig om mig själv som förare. Jag har varit i rampljuset för hela min karriär - inte bara i Formel 1, även från kartdagarna.
Du inser att när du går tillbaka och tittar på **sport ** som fan, saker som racingförare oroar sig för är helt irrelevanta för den offentliga aspekten, även för de människor som känner sporten. Min vision nu, kommer tillbaka till sporten, är att njuta av det och ge maximalt varje gång jag är i bilen, arbetar med laget, det är verkligen vad som är viktigt. Alla övriga är externa faktorer.
Det kommer också att göra det lättare för Perez att acceptera att starta på baksidan av nätet, vilket kommer att vara ett troligt scenario i år ett av Cadillacs fledgling F1-äventyr under de nya 2026-reglerna. “Ibland, om din bil är konkurrenskraftig, gör du det till podiet, men ibland har du gjort en enorm ras och du avslutar P15.” – Föraren som avslutar P15 och vet att det har gjort maximalt tillsammans med laget och att de går framåt, det borde vara något att känna sig stolt över och se sporten utifrån.
*”Att läsa fler artiklar besöker vår hemsida.