Susie Wolff: F1 Akademipartners bevisar att kvinnliga...

Susie Wolff: F1 Akademipartners bevisar att kvinnliga...

F1 Academy verkställande direktör Susie Wolff har förkämpat partnerskapen med gillar Hello Kitty och Wella för att bryta ner förutfattade meningar att kvinnliga ** racing ** förare inte kan vara feminina. Växer upp som en av få kvinnliga racingförare, har Wolff ofta talat om de antaganden som de runt henne hade vid den tiden. Jag ville bara ses som en racer, men vid den tiden fanns det också denna idé att någon tjej i racing var en tomboy.

Jag var inte det och det var väldigt svårt att navigera, säger hon till The Guardian. Jag minns att jag var med Mercedes-Benz i DTM, tänkte: Om jag ** bär en klänning, kan de inte ta mig på allvar eftersom de? Jag tror att jag försöker se snygg ut. Jag vill bära en klänning.

Om jag svär ** en kostym kanske de? Tror jag? m butch? " Det förde in en osäkerhet som bara blev lättare när jag träffade Toto. Han sa: Var du. Om det betyder att bära en klänning, bära en klänning.

**************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Att vara äkta är det enklaste sättet att navigera i vägen. Wolff backade partner till F1 *akademin, inklusive Charlotte Tilbury, Wella och Hello Kitty, för att hjälpa till att bryta ner dessa hinder. Vi förändrar också sportens uppfattningar, du vet, med vårt Hello Kitty-samarbete, säger hon i en intervju via F1 Academy YouTube-kanalen. Det behöver inte vara racingbilar eller Barbie eller en docka **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Det kan vara båda.

Jag älskade* rosa som en liten flicka. Jag var inte en tomboy, men jag älskade racing lika mycket. Och vi bryter ner dessa förutfattade meningar om att detta är en människas värld och det finns inget utrymme för kvinnlighet.

Carrie Schreiner, Emma Felbermayr, Tina Hausmann, Maya Weug, Doriane Pin, Bianca Bustamante, *chloe Chong, Susie Wolff MBE, Alisha Palmowski, Emely De Heus, Ella Lloyd, Amna Al Qubaisi, Chloe Chambers, Nicole Havrda, Aiva Anagnostiadis, Lola Lovinfosse, Abbi Pulling och Hamda Al QubaisiCarrie Schreiner, Emma Felbermayr, Tina Hausmann, Maya Weug, Doriane Pin, Bianca Bustamante, Chloe Ch, Susie Wolff Vi är inte en etablerad sport som Formel 1, som har pågått i 75 år. Men vad som är mest imponerade mig om varumärkena, du vet, American Express, TAG Heuer, Gatorade, de har kommit och de har sagt, “Ja, vi vill vara på denna resa med dig eftersom om vi är i F1, vi kommer absolut att stödja F1 Academy.

“Det är något som jag tror har förändrats under de senaste åren som dessa varumärken säger, “Vi ** vill ** att dyka upp i kvinnors sport. Vi vill prata med publiken. Vi vill visa att ja, vi är i F1, men vi kommer också att bli en F1 Academy.

“Och nu har vi **Wella hår ** vård, vilket är en annan att bryta ner denna idé att du inte kan vara feminin och utföra samtidigt. Ja, du kan absolut. Och så de partners som vi har, jag är super tacksam för deras stöd eftersom de inte bara tillåter oss att ändra berättelsen, men de hjälper oss också att bygga F1 Academy. För att läsa fler artiklar besök vår hemsida.