Varför George Russell är mycket säker i...

Varför George Russell är mycket säker i...

Formel 1 kommer att genomgå en stor översyn nästa år med nya **motor * och chassiregler Det är ett språng in i det okända för alla lag och tillverkare, även om vissa lag inklusive Red Bull har föreslagit att Mercedes verkar. Mycket självsäker? om sitt motorprojekt **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Denna tro var baserad på paddockchatter - pålitlig eller inte - och det faktum att Mercedes motsatte sig ytterligare interventioner från FIA.

**************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Federationen medgav nyligen i en intervju med denna webbplats att inte alla tillverkare är lika angelägna om att dela data om sina 2026 **power ** enheter

  • Läst FIA arbetar fortfarande med nya F1-regler för att förhindra “onaturliga saker” på spåret 2026 Under en speciell session med nederländska medier i Zandvoort delade George Russell sitt första intryck av den nya Mercedes-kraftenheten för 2026. Den brittiska föraren - som formellt inte har något kontrakt för nästa säsong, men sa att han inte var orolig för samtal som tar längre - uttryckte starkt förtroende för Mercedes HPP-projektet, när han frågade om det. Jag är definitivt mycket säker på kraftenheten sidan.

Jag tror i genomsnitt, under de senaste tio åren eller förmodligen *** längre, jag kan inte komma ihåg när Mercedes inte hade den bästa kraftenheten i F1. Okej, kanske med undantag för 2019, men uppenbarligen fanns det några andra skäl för det? han skrattade, hänvisade till Ferrari och bosättningen den nådde med FIA över sin då kontroversiella motor. Men även innan regleringen ändras, även i V8-eran, tror jag att Mercedes-motorn förmodligen var den mest konkurrenskraftiga. Jag är definitivt mycket säker på organisationen i Brixworth. Men det betyder inte nödvändigtvis att fabriksteamet kommer att vara den dominerande kraften år 2026.

?? Naturligtvis, för oss som Mercedes F1, inser vi att McLaren kommer att ha detsamma. Alpine kommer att ha den motorn, och även Williams ser starkare i år. Bara för att vi är säkra på att vi har en stark kraftenhet och bra bränsle med Petronas, betyder det inte vi? re the team to beat? Enligt Russell är hållbara bränslen en underdiskusserad faktor - men potentiellt en stor prestanda differentiator år 2026. ?? Vi har aldrig pratat om bränsleprestanda tidigare, men det här är verkligen en enorm aspekt som går in nästa år med allt som går hållbart? han insisterade Framför allt förblir Russell vaksam om andra lag som driver Mercedes-kraften 2026: Du kan inte bara koppla av, för det finns många människor på nätet som också har din motor.

Vi måste stanna på tårna, och i slutet av dagen, anledningen till att vi inte har vunnit mästerskap under de senaste fyra åren har inte varit på grund av motorn. Vi är mycket medvetna om det.? Mercedes? ?? Mycket minimalt? fabrikskant över mclarenOscar Piastri, McLaren, Andrea Kimi Antonelli, MercedesOscar Piastri, McLaren, Andrea Kimi Antonelli, MercedesHowever, som integrerar kraftenheten i chassit kan också vara en differentiator. År 2025, med stabila regler under flera årstider, har McLaren lyckats optimera sitt paket runt Mercedes-motorn, men med nya regler kan det vara lite mer utmanande i början.

Fabriksteamet kan ha en liten kant, eftersom motorn och chassi utvecklas samtidigt, med konstant kommunikation mellan alla avdelningar för att producera bästa möjliga paket. För kundteam som McLaren är integrationen mer beroende av vad Mercedes High Performance Powertrains levererar. Det är en faktor att tänka på, även om Russell inte tror att det kommer att vara avgörande.

?? Visst, det kommer alltid att vara en liten fördel för fabriksteamet, men jag tänker ** den fördelen är mycket minimal för att vara ärlig? Mercedes-föraren sa. Jag tror att majoriteten av prestandan kommer från aerodynamik, och det kommer från kylningen av däcken. Vi har sett en stor mängd prestanda från McLaren i dessa områden i år, så jag tror inte det. Den typ av integration, mer logistiskt, är förmodligen något mer obekvämt för andra lag än det är för ett fabriksteam, men det kommer inte att hålla dem tillbaka mycket. För att läsa fler artiklar besök vår hemsida.