Varför FIA är övertygad om att 2026...

Varför FIA är övertygad om att 2026...

FIA:s enstolsdirektör Nikolas Tombazis förväntar sig att de nya reglerna för Formel 1 för 2026 ska leverera “mer spännande racing” som ett nettoresultat av de olika förändringarna som styrkroppen är ****** till bilarna. För 2026 flyttar F1 till lättare, smalare bilar med en större elektrisk komponent till sina hybridmotorer, samt användning av hållbara bränslen och aktiva aerodynamik. Den senare innebär att öppna både fram- och bakvingarna på raken, vilket gör den nuvarande DRS-enheten föråldrad.

På sin plats, spårning ** bilar ** kommer att kunna få en hastighet fördel på konkurrenterna de jagar genom en elektrisk energi boost kallas manuell överskridande läge. Och medan de nya tekniska föreskrifterna på både kraftenheten och chassisidan kan leda till en mycket större spridning mellan lagen först, tror Tombazis att den nya regeln kommer att skapa en bättre show. – Med nya regler förväntar man sig i början en något större spridning av rutnätet, men vi förväntar oss från en aerodynamisk synvinkel att bilar ska kunna följa varandra mycket närmare än nu, säger han.

Vakna egenskaper är mycket bättre och vi känner att vi har lärt oss mycket från 2022 bilar för att genomföra en hel del av dessa lärdomar för aerodynamiska regler i år. Övergången från att använda DRS till energi som verktyg för att hjälpa till att överta - det är allt ** gå * för att ändra naturen och göra det mer oförutsägbart. Det, tillsammans med de olika aerodynamikerna, tror jag kommer att göra racing i slutändan mer spännande.

“Nikolas tombazis, FIA Single Seater DirectorNikolas Tombazis, FIA Single Seater DirectorTombazis tror att skillnaden med de nuvarande bilarna kommer att vara starkare eftersom lagen har alla klawed tillbaka så mycket downforce sedan tillkomsten av 2022 förordningar. **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Under den här tiden har effekterna av smutsig luft också gradvis försämrats. Låt mig först och främst säga att 2022-bilarna började med en betydande förbättring av deras vakna egenskaper.

  • Jag minns inte de exakta siffrorna, men förlusten av downforce på 20 meter bakom gick från cirka 50% på föregående generation ** bilar ** till cirka 80 eller 85% för att börja med på 2022 bilar. **************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Och sedan förfaller det gradvis under regleringscykeln till vad det är nu, vilket igen jag inte helt säker & nbsp; - men vi pratar förmodligen mer som 70%. Därför ser vi att bilar för närvarande kämpar lite mer nu efter varandra än 2022, om än ännu bättre än det var 2021.

Vi tror att starten av den nya cykeln kommer att vara mer som 90% eller något liknande. Vi tror att det kommer att bli bättre än det någonsin varit. Ett annat element som kan skapa varians mellan lag och förare är inte bara den olika motorhårdvaran, utan hur varje kraftenhet körs och hur energin hanteras.

. Det tros att två identiska kraftenheter kan variera i ** prestanda ** till melodiet på flera tiondelar per varv rent ner till hur föraren faktiskt distribuerar energin. “Om en förare distribuerar sin energi annorlunda och du är lite ineffektiv i din användning runt knäet, är en övertag faktiskt ganska praktisk eller genomförbar”, säger Red Bulls chefsingenjör Paul Monaghan. Så jag tror att spridningen av bilanvändning och prestanda kan vara större än vi för närvarande har.

Och som sådan kommer tävlingen att vara annorlunda eftersom vi kanske inte är så stängda som vi ** för närvarande är & nbsp; - * men vi kommer att se. Och då har du osäkerheten om helt nya bilar, ny elektronik och kommer alla att göra det till slut? Vi får reda på.

Det är oförutsägbart vid ** ögonblick. “…com* artiklar besöker vår hemsida.